Ugrás a tartalomra

Fokozatos visszatérés a személyes ügyintézéshez

Tudnivalók a visszatérésre vonatkozó átmeneti intézkedésekről

Fokozatosan újranyitja ügyfélszolgálati irodáit az ELMŰ-ÉMÁSZ, az E.ON csoport tagja

2020. július 6-tól a megfelelő biztonsági óvintézkedések mellett újranyitnak az E.ON csoport tagja, az ELMŰ-ÉMÁSZ állandó személyes ügyfélszolgálati irodái. A vállalat ugyanakkor továbbra is azt ajánlja ügyfeleinek, hogy elsősorban a digitális ügyfélcsatornákat vegyék igénybe, hiszen az elmúlt időszak pozitív tapasztalatai alapján az online és telefonos ügyfélszolgálaton minden ügyüket teljes körűen, kényelmesen, egyszerűen és biztonságosan el tudják intézni. A személyes ügyfélszolgálatok online és telefonos időpontfoglalással lesznek látogathatók.

Az E.ON csoport tagja, az ELMŰ-ÉMÁSZ személyes ügyfélszolgálatai a járványügyi helyzet enyhülésével összhangban, viszont az ügyfelek és a munkatársak egészségének további védelme mellett fokozatosan nyitnak meg országszerte. Először 2020. július 6-tól a vállalat állandó ügyfélszolgálati irodái nyitnak ki hétfő, kedd, szerda és pénteki napokon 10-től 14 óráig, csütörtökön pedig 14 és 18 óra között. Azok az ügyfelek, akik mindenképpen személyesen szeretnék ügyüket intézni, 2020. június 29-től a https://ker.elmuemasz.hu online felületen, az EnergiApp mobilapplikációban és telefonon tudnak előzetesen időpontot kérni maguknak. Az időpontfoglalásról visszaigazoló e-mail-t kapnak.

Az előzetes időpontfoglalással rendelkező ügyfelek egy időpontban egy ügyet tudnak intézni 20 perces időtartamban. Az ügyfelek és a munkatársak védelme érdekében a vállalat arra kéri a személyes ügy-félszolgálatot igénybe vevő ügyfeleit, hogy pontosan és egyedül érkezzenek a lefoglalt időpontjukra, az iroda területén viseljenek maszkot vagy szájat és orrot eltakaró kendőt, valamint tartsák be a 1,5 méteres védőtávolságot.

Az ELMŰ-ÉMÁSZ, az E.ON csoport tagja emellett felhívja ügyfelei figyelmét, hogy személyes megjelenés nélkül kényelmesebb, egyszerűbb, gyorsabb és továbbra is biztonságosabb az ügyintézés az ELMŰ-ÉMÁSZ digitális platformjain, azaz telefonon, az online ügyfélszolgálaton és az EnergiApp mobilapplikációban.

Az E.ON csoport tagja, az ELMŰ-ÉMÁSZ online ügyfélszolgálatán, a https://ker.elmuemasz.hu oldalon egyszeri regisztrációt követően az alábbi ügyek teljes körűen intézhetők:

  • mérőállás bejelentése;
  • előre fizetős mérő feltöltés, azonnali feltöltőkód-kiadás;
  • számlázási cím módosítása;
  • számlázással kapcsolatos ügyintézés;
  • egyenleg lekérdezés;
  • folyószámla kivonat és kimutatás;
  • igazolás folyószámla egyenlegről;
  • elektronikus számlázás igénylése, lemondás, számlamegtekintés;
  • névátírás, fogyasztóváltozás indítása, szerződéskötés;
  • fizetési mód változtatás;
  • számlamegtekintés, másolatigénylés;
  • részfogyasztás módosítása;
  • szerződés felmondása;
  • időpontfoglalás ügyfélszolgálati irodáinkba.

Az ELMŰ-ÉMÁSZ, az E.ON csoport tagja arra kéri ügyfeleit, hogy az alábbi ügyek intézésére, ha megtehetik, továbbra is a cég digitális csatornáit válasszák:

  • mérőállás rögzítése,
  • előre fizető mérő feltöltése,
  • számlamásolat és csekk kérése.

Az előre fizető mérők feltöltésére nem csak a digitális csatornákon, hanem az országban számos újság-árusnál is van lehetősége az ügyfeleknek. Bővebb információ itt. 

Az ELMŰ-ÉMÁSZ személyes ügyfélszolgálati irodáinak újranyitásáról minden információ megtalálható a https://elmuemasz.hu/egyetemes-szolgaltatas oldalon.

Az ügyfélszolgálatok megnyitása mellett az érintett ügyfelek tájékoztatását követően az ELMŰ-ÉMÁSZ, az E.ON csoport tagja számlatartozási és követeléskezelési folyamatai is újraindulnak.


Budapest, 2020. június 29.

Dr. Boross Norbert
Kommunikációs igazgató

Bővebb információ a személyes ügyintézésről itt érhető el.

Az ügyfélszolgálatok megnyitása mellett az érintett ügyfelek tájékoztatását követően az ELMŰ-ÉMÁSZ, az E.ON csoport tagja számlatartozási és követeléskezelési folyamatai is újraindulnak.

Kérjük, hogy az esedékes áramdíjakat a fizetési határidőn belül szíveskedjenek rendezni.

Hátralékkezelési folyamatainkról bővebben a https://elmuemasz.hu/egyetemes-szolgaltatas/ugyintezes/szamlazas-fizetes/hatralekkezelesi-folyamat oldalon talál részletes információkat.

Kedves Ügyfelünk!

Ügyfélszolgálati irodáink fokozatos újranyitása alatt az alábbiak szerint intézheti  tartozás miatt kikapcsolt szolgáltatásának visszakapcsolását.

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a tartozás miatt kikapcsolt villamos-energia szolgáltatás visszakapcsolásának feltétele a lejárt díjhátralék befizetése.

1. Ügyintézés személyes ügyfélszolgálati irodán kívül

A lejárt tartozás befizetését az alábbi módokon teheti meg:

  • Online bankkártyás fizetéssel az online ügyfélszolgálaton vagy a mobilapplikáción keresztül

    Online bankkártyás fizetéssel Ön könnyedén és biztonságosan, néhány kattintással kiegyenlítheti számláit, vagy akár teljes számlaegyenlegét. Online bankkártyás fizetésre Elektronikus számlaszolgáltatásunk igénybevételével nyílik lehetősége.

  • Egyedi banki átutalással
  • A kikapcsolási értesítővel kiküldött postai csekken
  • A személyes ügyfélszolgálati irodák előtt kihelyezett postai csekken

Ebben az esetben kérjük hívja ügyfélszolgálatunkat a +36-1/238-1371 telefonszámon, ahol egyben a ki- és visszakapcsolási díjjal kapcsolatban is tájékoztatást kap.

Amennyiben befizette lejárt tartozását, szükséges a ki- és visszakapcsolási díj befizetése is. Ezt megteheti egyedi banki átutalással, vagy a személyes ügyfélszolgálati irodák előtt kihelyezett postai csekken.

A visszakapcsoláshoz szükséges befizetésigazolást a visszakapcs_igazolas[AT]elmu-emasz.hu e-mail címre küldheti el.

Kérjük, keresse fel ügyfélszolgálatunkat a +36-1/238-1371 telefonszámon, ahol kollégáink tájékoztatják a ki- és visszakapcsolási díj befizetésének részleteiről, az esetleges további feltételekről (pl. szabványos mérőhely kialakítása, szükség esetén szerződéskötés) valamint az ügyintézés további menetéről.

A +36-1/238-1371 telefonszámon kollégáink munkanapokon 8:00 – 16:00 óra között várják hívását. 

2. Ügyintézés személyes ügyfélszolgálati irodában

2020.07.06-tól személyes ügyfélszolgálati irodáinkon teljeskörűen intézheti lejárt tartozásának rendezését, a ki- és visszakapcsolási díj befizetését, valamint a visszakapcsolás megrendelését (a díjak befizetését követően).

Amennyiben ezt választja, kérjük foglaljon időpontot állandó ügyfélszolgálati irodáink valamelyikében a https://ker.elmuemasz.hu online ügyfélszolgálati felületen, az EnergiApp mobilapplikációban, vagy telefonos ügyfélszolgálatunkon (+36 1/238-3838, +36 46/535-535). Online időpontfoglalás esetében kérjük válassza a „Számlázással kapcsolatos ügyintézés” menüpontot. Időpontfoglalásra 2020.06.29-től van lehetősége.

Megértését köszönjük!

Kérjük, hogy csak abban az esetben hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat, amennyiben problémába ütközik a feltöltés során. Megértését köszönjük. 

A távleolvasás zavartalanul működik a továbbiakban is!

A normál havi diktálásokat továbbra is a megszokott csatornákon várjuk:
- Online ügyfélszolgálat - Mérőállás bejelentés
- EnergiApp - Mérőállás bejelentés
- Telefonon a +36 80/202-938 vagy a +36 20/30/70 938-3838 számokon

Éves leolvasási időszak esetén: A járványveszély enyhülését követő kormányzati intézkedésekkel összhangban az ELMŰ-ÉMÁSZ, az E.ON csoport tagja június 22-től újraindítja a személyes mérőóra leolvasást. Az ügyfelek éves elszámoló számlája az éves személyes leolvasások alapján készül, az ügyfelek és a vállalat közös érdeke, hogy a pontos adat rendelkezésre álljon. Az éves árammérő-leolvasásokat az ÉMÁSZ területén június 25-től, az ELMŰ területén július 2-től azoknál kezdik meg, akiknél a leolvasás éppen aktuális. Az érintett ügyfeleknek nincs teendőjük, a tervezett leolvasás dátumát az energiaszámlájukon ellenőrizhetik. Önkéntes vagy hatósági karanténban lévő ügyfeleknél az ELMŰ-ÉMÁSZ munkatársai továbbra sem olvassák le az óraállásokat. Ahol nincs kockázata a mérőórák személyes leolvasásának, az ELMŰ-ÉMÁSZ munkatársai minden biztonsági előírást betartva, maszkban, védőkesztyűben, fertőtlenítővel felszerelkezve, a 1,5 méteres védőtávolságot betartva végzik el a feladatot.

Kedves Ügyfelünk!

Ügyfélszolgálati irodáink fokozatos újranyitása alatt az alábbiak szerint tudja intézni műszaki jellegű ügyeit.
A fogyasztók részére továbbra is az elektronikus csatornákat preferáljuk.

Igénybejelentések

- Online ügyfélszolgálat – egy fogyasztási hely esetén: http://eloszto.elmu.hu/ és http://eloszto.elmu.hu/  Műszaki igénybejelentés menüpont / Műszaki igénybejelentés új fogyasztási helyre vagy Műszaki bejelentés meglévő fogyasztási helyre.
- Egyéb esetben, több fogyasztási hely esetén e-mailben az eloszto[AT]elmu.hu vagy az eloszto[AT]emasz.hu e-mail címeken.

Műszaki szerződéskötések

- E-mailben az eloszto[AT]elmu.hu vagy az eloszto[AT]emasz.hu címeken várjuk.

Amennyiben a fent említett lehetőségek közül Önnek nincsen módja mást választani, úgy kérjük, foglaljon időpontot állandó ügyfélszolgálati irodáinkba online vagy telefonos ügyfélszolgálatunkon keresztül. 
- Telefonos elérhetőség: +36 1/238-3838 és +36 46/535-535
- Online: http://eloszto.elmu.hu/ vagy http://eloszto.elmu.hu/

Fogyasztói igények alapján végzett mérőhelyi munkák

A fogyasztói igények esetén prioritással kezeljük a villamos energia ellátás biztosításával kapcsolatos munkákat. A villamos energiával már ellátott felhasználási helyeken végzendő munkákat a rendelkezésre álló szabad erőforrásoktól függően tudjuk elvégezni. Az elhalasztott munkák lemondásáról, illetve később, a kapacitások rendelkezésre állása esetén, majd az új időpontról is telefonon fogjuk értesíteni ügyfeleinket. 

Felhívjuk tisztelt ügyfeleink figyelmét, hogy telefonos és írásos ügyfélszolgálatunk nem tud érdemi információt adni a munkák átütemezéséről és a várható új időpontokról, mert azokat műszaki szakterületeink az aktuális terheléstől függően ütemezik. A kapacitások rendelkezésre állása esetén telefonon fogjuk értesíteni fogyasztóinkat.

Tervezett karbantartások

Információt kaphat a karbantartásokról:
- EnergiApp mobilapplikáció - Push értesítések menüpont - "Áramszünet figyelmeztetés opció"
- Tervezett karbantartások az alábbi linken érhetőek el,
https://elmuhalozat.hu/tudnivalok/energiakozeli-informaciok/tervezett-karbanatartasok
https://emaszhalozat.hu/tudnivalok/energiakozeli-informaciok/tervezett-karbantartasok
https://elmuemasz.hu/egyetemes-szolgaltatas/tudnivalok/hirek-aktualitasok/karbantartasok

Hibabejelentés - A hibaelhárítás továbbra is zavartalanul üzemel!

Bejelentését fogadjuk:
- Telefonon +36 80/38-39-40 (ELMŰ) +36 80/42-43-44 (ÉMÁSZ)
- EnergiApp mobilapplikáció / Hibabejelentés vagy Közvilágítási hibabejelentés

Elvi és használatbavételi engedély

A fogyasztók részére továbbra is az elektronikus csatornákat preferáljuk:
- Online ügyfélszolgálat: http://eloszto.elmu.hu/ vagy http://eloszto.elmu.hu/ "Műszaki igénybejelentés menüpont" - "Elvi szolgáltatói nyilatkozat" vagy "Nyilatkozat villamosenergia ellátásról (Használatba vételi eljáráshoz)"
- E-mailben az eloszto[AT]elmu.hu vagy az eloszto[AT]emasz.hu e-mail címeken.

Amennyiben a fent említett lehetőségek közül Önnek nincsen módja mást választani, úgy kérjük, foglaljon időpontot állandó ügyfélszolgálati irodáinkba online vagy telefonos ügyfélszolgálatunkon keresztül. 
- Telefonos elérhetőség: +36 1/238-3838 és +36 46/535-535
- Online: http://eloszto.elmu.hu/ vagy http://eloszto.elmu.hu/

Mérőcsere

Kérjük, a csere időpontjával kapcsolatban a kiértesítési levélben szereplő telefonszámon egyeztessen munkatársunkkal.

Visszakapcsolás

Kérjük, további információért keresse kollégánkat a +36 1/ 238-1371-es telefonszámon munkanapokon 8-16 óra között. Felhívjuk figyelmét, ezen a telefonszámon csak visszakapcsolást érintő kérdésekben tudunk segíteni.

Amennyiben a fent említett lehetőségek közül Önnek nincsen módja mást választani, úgy kérjük, foglaljon időpontot állandó ügyfélszolgálati irodáinkba online vagy telefonos ügyfélszolgálatunkon keresztül. 
- Telefonos elérhetőség: +36 1/238-3838 és +36 46/535-535
- Online: http://eloszto.elmu.hu/ vagy http://eloszto.elmu.hu/

Reklamációs mérőfelülvizsgálat

Az online ügyfélszolgálaton keresztül indítható: http://eloszto.elmu.hu/ vagy http://eloszto.elmu.hu/ Műszaki igénybejelentés menüpont / Reklamációs mérőfelülvizsgálat oldalon. 

Amennyiben a fent említett lehetőségek közül Önnek nincsen módja mást választani, úgy kérjük, foglaljon időpontot állandó ügyfélszolgálati irodáinkba online vagy telefonos ügyfélszolgálatunkon keresztül. 
- Telefonos elérhetőség: +36 1/238-3838 és +36 46/535-535
- Online: http://eloszto.elmu.hu/ vagy http://eloszto.elmu.hu/

Közműegyeztetés

A közműegyeztetéseket az http://ekozmu.hu/ oldalon keresztül várjuk.

Egyéb műszaki megkeresések

- Telefonos tájékoztatás: +36 1/238-3838 és +36 46/535-535
- Írásos bejelentéseket kérjük az alábbi e-mail címekre küldje:
ELMŰ terület: eloszto[AT]elmu.hu
ÉMÁSZ terület: eloszto[AT]emasz.hu

Amennyiben segítségre van szüksége, kérjük, kövesse Facebook oldalunkat, illetve keresse fel telefonos ügyfélszolgálatunkat (ELMŰ ellátási területen: 06-1-238-3838, ÉMÁSZ ellátási területen: 06-46-535-535), ahol kollégáink tájékoztatják az online ügyintézés menetéről.

Megértését köszönjük.
Budapest, 2020. 06. 29.
ELMŰ-ÉMÁSZ Ügyfélszolgálati Kft.

 
Információt kaphat a karbantartásokról:
- EnergiApp mobilapplikáció - Push értesítések menüpont - "Áramszünet figyelmeztetés opció"
- Tervezett karbantartások az alábbi linken érhetőek el:
https://elmuhalozat.hu/tudnivalok/energiakozeli-informaciok/tervezett-karbanatartasok
https://emaszhalozat.hu/tudnivalok/energiakozeli-informaciok/tervezett-karbantartasok
https://elmuemasz.hu/egyetemes-szolgaltatas/tudnivalok/hirek-aktualitasok/karbantartasok



A hibaelhárítás továbbra is zavartalanul üzemel!

Bejelentését fogadjuk:
- Telefonon +36 80/38-39-40 (ELMŰ) +36 80/42-43-44 (ÉMÁSZ)
- EnergiApp mobilapplikáció / Hibabejelentés vagy Közvilágítási hibabejelentés

Ügyfélszolgálati irodáink  korlátozott nyitása mellett  a gördülékeny számlarendezés érdekében kérjük, az alábbi fizetési módok közül válasszanak:

1. Online bankkártyás fizetés 
Online ügyfélszolgálatunk https://ker.elmuemasz.hu/ oldalon érhető el, mobilalkalmazásunk letölthető a Google Play Áruházból: https://play.google.com/store/apps/details?id=hu.elmu.eservice&hl=hu vagy az AppStore-ból: https://apps.apple.com/hu/app/energiapp/id1193213875?l=hu
Online bankkártyás fizetéssel Ön könnyedén és biztonságosan, néhány kattintással kiegyenlítheti számláit, vagy akár teljes számlaegyenlegét. Online bankkártyás fizetésre Elektronikus számlaszolgáltatásunk igénybevételével nyílik lehetősége. 

2. Egyedi átutalás
A számlák egyedi átutalással történő kiegyenlítése esetén kérjük, hogy az átutalási megbízás megadásakor a közlemény rovatban tüntesse fel a 10 számjegyű Vevő (fizető) azonosítóját vagy a kiegyenlítendő számla 12 számjegyű sorszámát.
Ezen azonosítók hiányában előfordulhat, hogy az átutalt összeget nem tudjuk beazonosítani, esetleg hosszabb időt vesz igénybe a jogosult részére történő felkönyvelés.

3. Számlafizetés OTP-s ATM-n keresztül
Az automatánál bármilyen típusú bank- és hitelkártyával fizethet, a tranzakcióhoz mindössze a szám-lán található vevőkódjára lesz szüksége. A tranzakció bankkártyával történő vásárlásnak számít, ezért – mint minden más vásárlás – ezt a tranzakciót is terheli a tranzakciós illeték. A szolgáltatást más tranzakciós díj terheli.

Kedves Ügyfelünk!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy azokra a felhasználási helyekre, ahol a villamosenergia-szolgáltatás korábban kikapcsolásra került, előzetes időpontfoglalást követően személyes ügyfélszolgálatunkon is biztosítunk lehetőséget a szerződéskötésre és a villamosenergia-szolgáltatás visszakapcsolásának megrendelésére.
 
Felhívjuk figyelmét, hogy fogyasztóváltozás miatti szerződéskötés (amennyiben a villamosenergia-szolgáltatás nem került kikapcsolásra) és szerződésfelmondás igényét továbbra is intézheti kényelmesen, otthonából.

1. Lépés: 
Kérjük, igénye benyújtásához keresse fel a https://ker.elmuemasz.hu weboldalon található Online ügyfélszolgálatunkat.

2. Lépés:
Online ügyfélszolgálat igénybevételéhez regisztráció szükséges, amely pár percet alatt elvégezhető. 
A regisztrációról az Online ügyfélszolgálati kisokosunkban bővebben olvashat a fenti weblapon, a Hasznos menüpont alatt.

3. Lépés:
Regisztrációt követően már kezdheti is fogyasztóváltozás igény benyújtását. Bejelentkezést követően nem kell mást tennie, mint a Bejelentések / Fogyasztó változás menüpont alatt található menüpontot elindítja. Igényét egyszerűen, gyorsan, Ön is bátran benyújthatja. 

Fogyasztóváltozás miatti szerződésfelmondáshoz kérjük, hogy a Bejelentések / Szerződésfelmondás menüpontot szíveskedjen elindítani.

4. Lépés:
Fontos, hogy igénye benyújtásához a folyamatban részletezett dokumentumok csatolása szükséges. Az említett dokumentumokról (amennyiben nem áll rendelkezésre pdf formátumban), készítsen fotót, mentse le, így a kért dokumentumokat könnyedén fel tudja tölteni. 

5. Lépés:

Az igény benyújtását követően nincs más teendője, mint megvárni válaszunkat, melyet 15 napon belül megküldünk Önnek.

Fogyasztóváltozás miatti szerződéskötés illetve szerződésfelmondás kérelmét a fentieken kívül be-nyújthatja még e-mail-ben (ugyfelszolgalat[AT]elmuemasz.hu), illetve postai úton (ELMŰ ellátási területen: 1300 Budapest 3., Postafiók 151, ÉMÁSZ ellátási területen: 3501 Miskolc, Postafiók 195) is.
 

Megértését köszönjük!

Budapest, 2020.06.29.
ELMŰ-ÉMÁSZ Ügyfélszolgálati Kft

Kérjük, a számlákat a következő címre szíveskedjenek megküldeni:

  • ha a számla megfelel a törvény szerinti előírt elektronikus számlának*, akkor változatlanul az e-szamlak[AT]elmu.hu-ra,
  • ha a számla nem felel meg a törvény szerint előírt elektronikus számlának, akkor a pdf formátumú számlát, vagy a nyilatkozatokat („Nyilatkozat és kifizetési kérelem” és „Adóelőleg nyilatkozat költségekről”) a https://elmuemasz.hu/egyetemes-szolgaltatas/ugyintezes/ugyintezesi-modok/irjon-nekunk oldalon az Általános bejelentés / Folyószámla / Egyéb folyószámla és hátralék menüpontban töltse fel.


Azokat a számlákat, nyilatkozatokat, melyek nem felelnek meg az elektronikus számlára vonatkozó előírásoknak, a fentiekkel egyidejűleg szíveskedjenek postai úton is eljuttatni részünkre.

Levelezési cím: 1395 Budapest, Pf. 427.

*Elektronikus számla: Az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján elektronikus számla olyan dokumentum, mely tartalmazza a jogszabály által előírt adatokat és elektronikus formában bocsátottak ki és fogadták be.

Kedves Ügyfeleink!

Amennyiben továbbra is csak csekken van lehetőségük ügyeiket intézni, néhány Ügyfélszolgálati Irodánk bejáratához, illetve Lapker partnerüzletbe üres csekkeket helyeztünk ki. Az irodák és a Lapker üzletek listáját itt találják:

Ügyfélszolgálati Irodák listája.xls

Lapker partnerüzletek listája.xls

A Lapker üzletek nyitvatartása változhat, a nyitvatartásra vonatkozó változások az üzletekben kiírásra kerülnek.  

A kitöltött csekket felhasználhatja:

  • hátralék befizetésére,
  • előre fizetős mérő feltöltésére,
  • visszakapcsolási díj rendezésére.

Kérjük, a csekken a személyes adatokon kívül minden esetben tüntesse fel a vevő (fizető) azonosítót is a MEGBÍZÓ AZONOSÍTÓ (BEFIZETŐ AZONOSÍTÓ) mezőben!

A kihelyezett csekkek pótlásáról folyamatosan gondoskodunk.

Együttműködésüket köszönjük.

ELMŰ-ÉMÁSZ Ügyfélszolgálati Kft.