Ugrás a tartalomra

Rendkívüli helyzettel kapcsolatos tudnivalók az ügyintézésről

Kedves Ügyfelünk!

Az ügyfeleink és munkatársaink egészségének megóvása érdekében valamennyi személyes ügyfélszolgálati irodánkban 2020. március 16-tól ideiglenesen felfüggesztettük az ügyintézést. Válassza az online ügyintézést digitális platformjainkon, azaz online, mobil applikáción keresztül, e-mailben, vagy telefonon.

Digitális platformjainkon az alábbi ügyeket intézhetik a legkönnyebben:
mérőállás diktálása, éves mérőóraállás fényképes rögzítése,
számla és egyenleg megtekintése,
számlabefizetés,
e-számlára váltás,
értesítés tervezett üzemszünetekről,
EFM feltöltés

Online ügyfélszolgálatunk a https://ker.elmuemasz.hu/ oldalon érhető el. Itt fogyasztóváltozás miatti szerződéskötési és szerződésfelmondási ügyeit is könnyen intézheti otthonából.

Műszaki ügyek intézése ELMŰ területen a https://elmuhalozat.hu/ oldalon,
ÉMÁSZ területen a https://emaszhalozat.hu/oldalon az „Online ügyfélszolgálat” gombra kattintva lehetséges.

EnergiApp mobilalkalmazásunk letölthető a Google Play Áruházból: https://play.google.com/store/apps/details?id=hu.elmu.eservice&hl=hu vagy az AppStore-ból: https://apps.apple.com/hu/app/energiapp/id1193213875?l=hu

Telefonos ügyfélszolgálatunk az alábbi telefonszámokon érhető el:
normál tarifával hívható városi számok: +36 1/238-3838 és +36 46/535-535;
20-as körzethívószám (mobiltelefon): +36 20/978-5611 vagy +36 20/978-5612;
30-as körzethívószám (mobiltelefon): +36 30/978-5611 vagy +36 30/978-5612;
70-es körzethívószám (mobiltelefon): +36 70/978-5611 vagy +36 70/978-5612.
Részletes információ a telefonos ügyfélszolgálatról itt található: https://elmuemasz.hu/egyetemes-szolgaltatas/ugyintezes/ugyintezesi-modok/telefonos-ugyfelszolgalat 

Írjon nekünk üzenetet a https://elmuemasz.hu/egyetemes-szolgaltatas/ugyintezes/ugyintezesi-modok/irjon-nekunk oldalon.

Folyamatosan frissítjük honlapunkat és Facebook oldalunkat az áramszolgáltatással kapcsolatos ügyintézési tudnivalókról.

Tisztelettel:

ELMŰ-ÉMÁSZ Ügyfélszolgálati Kft.

Egyetlen lakossági ügyfélnél sem kapcsolja ki tartós számlatartozás miatt az áramot az ELMŰ-ÉMÁSZ. A moratórium azonnal életbe lép és visszavonásig lesz érvényben.

Az ELMŰ-ÉMÁSZ mindent elkövet annak érdekében, hogy hozzájáruljon a koronavírus terjedésének megelőzésére tett lépésekhez és felkészüljön egy lehetséges járványhelyzetre. A vállalat célja, hogy ügyfelei, munkatársai, partnerei és hozzátartozóik egészségét megóvja, ugyanakkor szolgáltatásainak biztonságát garantálja.

A vállalatcsoport ezért azonnali hatállyal felfüggeszti lakossági ügyfeleinél a tartozás miatti kikapcsolásokat. A vállalatcsoport az önként vállalt kikapcsolási moratóriummal kíván hozzájárulni ahhoz, hogy a veszélyhelyzet időszakában minden ügyfele számára biztosított legyen a villamosenergia-ellátás.

A kikapcsolási moratórium az ELMŰ-ÉMÁSZ Energiaszolgáltató Zrt.-vel (egyetemes szolgáltató) szerződésben álló lakossági ügyfeleket érinti. A vállalás a nem lakossági, illetve más energiakereskedővel szerződésben álló ügyfelekre nem vonatkozik.

 

Budapest, 2020. március 13.

 

Tisztelettel,

Dr. Boross Norbert

Kommunikációs igazgató

Kedves Ügyfelünk!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a tartozás miatt kikapcsolt villamos-energia szolgáltatás visszakapcsolásának feltétele a lejárt díjhátralék befizetése.

A lejárt tartozás befizetését az alábbi módokon teheti meg:

  • Online bankkártyás fizetéssel az online ügyfélszolgálaton vagy a mobilapplikáción keresztül

    Online bankkártyás fizetéssel Ön könnyedén és biztonságosan, néhány kattintással kiegyenlítheti számláit, vagy akár teljes számlaegyenlegét. Online bankkártyás fizetésre Elektronikus számlaszolgáltatásunk igénybevételével nyílik lehetősége.

  • Egyedi banki átutalással
  • A kikapcsolási értesítővel kiküldött postai csekken
  • A személyes ügyfélszolgálati irodák előtt kihelyezett postai csekken

Ebben az esetben kérjük hívja ügyfélszolgálatunkat a +36-1/238-1371 telefonszámon, ahol egyben a ki- és visszakapcsolási díjjal kapcsolatban is tájékoztatást kap.

Amennyiben befizette lejárt tartozását, szükséges a ki- és visszakapcsolási díj befizetése is. Ezt megteheti egyedi banki átutalással, vagy a személyes ügyfélszolgálati irodák előtt kihelyezett postai csekken.

A visszakapcsoláshoz szükséges befizetésigazolást a visszakapcs_igazolas[AT]elmu-emasz.hu e-mail címre küldheti el.

Kérjük, keresse fel ügyfélszolgálatunkat a +36-1/238-1371 telefonszámon, ahol kollégáink tájékoztatják a ki- és visszakapcsolási díj befizetésének részleteiről, az esetleges további feltételekről (pl. szabványos mérőhely kialakítása, szükség esetén szerződéskötés) valamint az ügyintézés további menetéről.

A +36-1/238-1371 telefonszámon kollégáink munkanapokon 8:00 – 16:00 óra között várják hívását. 

Megértését köszönjük!

Kérjük, hogy csak abban az esetben hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat, amennyiben problémába ütközik a feltöltés során. Megértését köszönjük. 

A normál havi diktálásokat továbbra is a megszokott csatornákon várjuk:
- Online ügyfélszolgálat - Mérőállás bejelentés
- EnergiApp - Mérőállás bejelentés
- Telefonon a +36 80/202-938 vagy a +36 20/30/70 938-3838 számokon

Éves leolvasási időszak esetén: A leolvasási időszakban kollégáink a személyes kontaktus elkerülése érdekében nem keresik fel a fogyasztási helyeket! Javasoljuk az EnergiApp mobilapplikáció - Mérőállás bejelentés - Fényképes leolvasás menüpont, vagy a fenti csatornák használatát.  
Mobilapplikációnkban push értesítést kérhet a diktálási időszakról (Beállítások – Push értesítések – Diktálási időszakra figyelmeztetés).
A távleolvasás zavartalanul működik a továbbiakban is!

Kedves Ügyfelünk!

Ügyfélszolgálati irodáink zárvatartása alatt az alábbiak szerint tudja intézni műszaki jellegű ügyeit.

Igénybejelentések

- Online ügyfélszolgálat – egy fogyasztási hely esetén: http://eloszto.elmu.hu/ és http://eloszto.elmu.hu/  Műszaki igénybejelentés menüpont / Műszaki igénybejelentés új fogyasztási helyre vagy Műszaki bejelentés meglévő fogyasztási helyre.
- Egyéb esetben, több fogyasztási hely esetén e-mailben az eloszto[AT]elmu.hu vagy az eloszto[AT]emasz.hu e-mail címeken.

Műszaki szerződéskötések

- E-mailben az eloszto[AT]elmu.hu vagy az eloszto[AT]emasz.hu címeken várjuk.

Fogyasztói igények alapján végzett mérőhelyi munkák

A fogyasztói igények esetén prioritással kezeljük a villamos energia ellátás biztosításával kapcsolatos munkákat. A villamos energiával már ellátott felhasználási helyeken végzendő munkákat a rendelkezésre álló szabad erőforrásoktól függően tudjuk elvégezni. Az elhalasztott munkák lemondásáról, illetve később, a kapacitások rendelkezésre állása esetén, majd az új időpontról is telefonon fogjuk értesíteni ügyfeleinket. 

Felhívjuk tisztelt ügyfeleink figyelmét, hogy telefonos és írásos ügyfélszolgálatunk nem tud érdemi információt adni a munkák átütemezéséről és a várható új időpontokról, mert azokat műszaki szakterületeink az aktuális terheléstől függően ütemezik. A kapacitások rendelkezésre állása esetén telefonon fogjuk értesíteni fogyasztóinkat.

Mérőállások fogadása és leolvasás

A normál havi diktálásokat továbbra is a megszokott csatornákon várjuk:
- Online ügyfélszolgálat - Mérőállás bejelentés
- EnergiApp - Mérőállás bejelentés
- Telefonon a +36 80/202-938 vagy a +36 20/30/70 938-3838 számokon

Éves leolvasási időszak esetén: A leolvasási időszakban kollégáink a személyes kontaktus elkerülése érdekében nem keresik fel a fogyasztási helyeket! Javasoljuk az EnergiApp mobilapplikáció - Mérőállás bejelentés - Fényképes leolvasás menüpont, vagy a fenti csatornák használatát. 
Mobilapplikációnkban push értesítést kérhet a diktálási időszakról (Beállítások – Push értesítések – Diktálási időszakra figyelmeztetés).
A távleolvasás zavartalanul működik a továbbiakban is!

Tervezett karbantartások

Információt kaphat a karbantartásokról:
- EnergiApp mobilapplikáció - Push értesítések menüpont - "Áramszünet figyelmeztetés opció"
- Tervezett karbantartások az alábbi linken érhetőek el,
https://elmuhalozat.hu/tudnivalok/energiakozeli-informaciok/tervezett-karbanatartasok
https://emaszhalozat.hu/tudnivalok/energiakozeli-informaciok/tervezett-karbantartasok
https://elmuemasz.hu/egyetemes-szolgaltatas/tudnivalok/hirek-aktualitasok/karbantartasok

Hibabejelentés

A hibaelhárítás továbbra is zavartalanul üzemel!

Bejelentését fogadjuk:
- Telefonon +36 80/38-39-40 (ELMŰ) +36 80/42-43-44 (ÉMÁSZ)
- EnergiApp mobilapplikáció / Hibabejelentés vagy Közvilágítási hibabejelentés

Elvi és használatbavételi engedély

A fogyasztók részére továbbra is az elektronikus csatornákat preferáljuk:
- Online ügyfélszolgálat: http://eloszto.elmu.hu/ vagy http://eloszto.elmu.hu/ "Műszaki igénybejelentés menüpont" - "Elvi szolgáltatói nyilatkozat" vagy "Nyilatkozat villamosenergia ellátásról (Használatba vételi eljáráshoz)"
- E-mailben az eloszto[AT]elmu.hu vagy az eloszto[AT]emasz.hu e-mail címeken.

Mérőcsere

Kérjük, a csere időpontjával kapcsolatban a kiértesítési levélben szereplő telefonszámon egyeztessen munkatársunkkal.

Visszakapcsolás

Kérjük, további információért keresse kollégánkat a +36 1/ 238-1371-es telefonszámon munkanapokon 8-16 óra között. Felhívjuk figyelmét, ezen a telefonszámon csak visszakapcsolást érintő kérdésekben tudunk segíteni.

Reklamációs mérőfelülvizsgálat

Az online ügyfélszolgálaton keresztül indítható: http://eloszto.elmu.hu/ vagy http://eloszto.elmu.hu/ Műszaki igénybejelentés menüpont / Reklamációs mérőfelülvizsgálat oldalon. 

Közműegyeztetés

A közműegyeztetéseket az http://ekozmu.hu/ oldalon keresztül várjuk.

Egyéb műszaki megkeresések

- Telefonos tájékoztatás: +36 1/238-3838 és +36 46/535-535
- Írásos bejelentéseket kérjük az alábbi e-mail címekre küldje:
ELMŰ terület: eloszto[AT]elmu.hu
ÉMÁSZ terület: eloszto[AT]emasz.hu

Megértését köszönjük.
Budapest, 2020. 03. 19.
ELMŰ-ÉMÁSZ Ügyfélszolgálati Kft.

 
Információt kaphat a karbantartásokról:
- EnergiApp mobilapplikáció - Push értesítések menüpont - "Áramszünet figyelmeztetés opció"
- Tervezett karbantartások az alábbi linken érhetőek el:
https://elmuhalozat.hu/tudnivalok/energiakozeli-informaciok/tervezett-karbanatartasok
https://emaszhalozat.hu/tudnivalok/energiakozeli-informaciok/tervezett-karbantartasok
https://elmuemasz.hu/egyetemes-szolgaltatas/tudnivalok/hirek-aktualitasok/karbantartasok



A hibaelhárítás továbbra is zavartalanul üzemel!

Bejelentését fogadjuk:
- Telefonon +36 80/38-39-40 (ELMŰ) +36 80/42-43-44 (ÉMÁSZ)
- EnergiApp mobilapplikáció / Hibabejelentés vagy Közvilágítási hibabejelentés
Ügyfélszolgálati irodáink bezárása miatt a gördülékeny számlarendezés érdekében kérjük, az alábbi fizetési módok közül válasszanak:

1. Online bankkártyás fizetés 
Online ügyfélszolgálatunk https://ker.elmuemasz.hu/ oldalon érhető el, mobilalkalmazásunk letölthető a Google Play Áruházból: https://play.google.com/store/apps/details?id=hu.elmu.eservice&hl=hu vagy az AppStore-ból: https://apps.apple.com/hu/app/energiapp/id1193213875?l=hu
Online bankkártyás fizetéssel Ön könnyedén és biztonságosan, néhány kattintással kiegyenlítheti számláit, vagy akár teljes számlaegyenlegét. Online bankkártyás fizetésre Elektronikus számlaszolgáltatásunk igénybevételével nyílik lehetősége. 

2. Egyedi átutalás
Kérjük, utaláskor a közlemény rovatban tüntesse fel 10 számjegyű Vevő (fizető) azonosítóját!

3. Számlafizetés OTP-s ATM-n keresztül

Az automatánál bármilyen típusú bank- és hitelkártyával fizethet, a tranzakcióhoz mindössze a szám-lán található vevőkódjára lesz szüksége. A tranzakció bankkártyával történő vásárlásnak számít, ezért – mint minden más vásárlás – ezt a tranzakciót is terheli a tranzakciós illeték. A szolgáltatást más tranzakciós díj terheli.
Kedves Ügyfelünk!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy fogyasztóváltozás miatti szerződéskötés és szerződésfelmondás igényét továbbra is intézheti kényelmesen, otthonából

1. Lépés: 
Kérjük, igénye benyújtásához keresse fel a https://ker.elmuemasz.hu weboldalon található Online ügyfélszolgálatunkat.

2. Lépés:
Online ügyfélszolgálat igénybevételéhez regisztráció szükséges, amely pár percet alatt elvégezhető. 
A regisztrációról az Online ügyfélszolgálati kisokosunkban bővebben olvashat a fenti weblapon, a Hasznos menüpont alatt.

3. Lépés:
Regisztrációt követően már kezdheti is fogyasztóváltozás igény benyújtását. Bejelentkezést követően nem kell mást tennie, mint a Bejelentések / Fogyasztó változás menüpont alatt található menüpontot elindítja. Igényét egyszerűen, gyorsan, Ön is bátran benyújthatja. 

Fogyasztóváltozás miatti szerződésfelmondáshoz kérjük, hogy a Bejelentések / Szerződésfelmondás menüpontot szíveskedjen elindítani.

4. Lépés:
Fontos, hogy igénye benyújtásához a folyamatban részletezett dokumentumok csatolása szükséges. Az említett dokumentumokról (amennyiben nem áll rendelkezésre pdf formátumban), készítsen fotót, mentse le, így a kért dokumentumokat könnyedén fel tudja tölteni. 

5. Lépés:

Az igény benyújtását követően nincs más teendője, mint megvárni válaszunkat, melyet 15 napon belül megküldünk Önnek.

Amennyiben segítségre van szüksége, kérjük, kövesse Facebook oldalunkat, illetve keresse fel telefonos ügyfélszolgálatunkat (ELMŰ: 06-1-238-3838, ÉMÁSZ: 06-46-535-535) ahol kollégáink tájékoztatják az online ügyintézés menetéről.

Megértését köszönjük!
Budapest, 2020. 03. 18.
ELMŰ-ÉMÁSZ Ügyfélszolgálati Kft