Ugrás a tartalomra

Rendkívüli helyzettel kapcsolatos tudnivalók az ügyintézésről

Kedves Ügyfelünk!

Az ügyfeleink és munkatársaink egészségének megóvása érdekében valamennyi személyes ügyfélszolgálati irodánkban 2020. március 16-tól ideiglenesen felfüggesztettük az ügyintézést. Válassza az online ügyintézést digitális platformjainkon, azaz online, mobil applikáción keresztül, e-mailben, vagy telefonon.

Digitális platformjainkon az alábbi ügyeket intézhetik a legkönnyebben:
mérőállás diktálása, éves mérőóraállás fényképes rögzítése,
számla és egyenleg megtekintése,
számlabefizetés,
e-számlára váltás,
értesítés tervezett üzemszünetekről,
EFM feltöltés

Online ügyfélszolgálatunk a https://ker.elmuemasz.hu/ oldalon érhető el. Itt fogyasztóváltozás miatti szerződéskötési és szerződésfelmondási ügyeit is könnyen intézheti otthonából.

Műszaki ügyek intézése ELMŰ területen a https://elmuhalozat.hu/ oldalon,
ÉMÁSZ területen a https://emaszhalozat.hu/oldalon az „Online ügyfélszolgálat” gombra kattintva lehetséges.

EnergiApp mobilalkalmazásunk letölthető a Google Play Áruházból: https://play.google.com/store/apps/details?id=hu.elmu.eservice&hl=hu vagy az AppStore-ból: https://apps.apple.com/hu/app/energiapp/id1193213875?l=hu

Telefonos ügyfélszolgálatunk az alábbi telefonszámokon érhető el:
normál tarifával hívható városi számok: +36 1/238-3838 és +36 46/535-535;
20-as körzethívószám (mobiltelefon): +36 20/978-5611 vagy +36 20/978-5612;
30-as körzethívószám (mobiltelefon): +36 30/978-5611 vagy +36 30/978-5612;
70-es körzethívószám (mobiltelefon): +36 70/978-5611 vagy +36 70/978-5612.
Részletes információ a telefonos ügyfélszolgálatról itt található: https://elmuemasz.hu/egyetemes-szolgaltatas/ugyintezes/ugyintezesi-modok/telefonos-ugyfelszolgalat 

Írjon nekünk üzenetet a https://elmuemasz.hu/egyetemes-szolgaltatas/ugyintezes/ugyintezesi-modok/irjon-nekunk oldalon.

Folyamatosan frissítjük honlapunkat és Facebook oldalunkat az áramszolgáltatással kapcsolatos ügyintézési tudnivalókról.

Tisztelettel:

ELMŰ-ÉMÁSZ Ügyfélszolgálati Kft.

Egyetlen lakossági ügyfélnél sem kapcsolja ki tartós számlatartozás miatt az áramot az ELMŰ-ÉMÁSZ. A moratórium azonnal életbe lép és visszavonásig lesz érvényben.

Az ELMŰ-ÉMÁSZ mindent elkövet annak érdekében, hogy hozzájáruljon a koronavírus terjedésének megelőzésére tett lépésekhez és felkészüljön egy lehetséges járványhelyzetre. A vállalat célja, hogy ügyfelei, munkatársai, partnerei és hozzátartozóik egészségét megóvja, ugyanakkor szolgáltatásainak biztonságát garantálja.

A vállalatcsoport ezért azonnali hatállyal felfüggeszti lakossági ügyfeleinél a tartozás miatti kikapcsolásokat. A vállalatcsoport az önként vállalt kikapcsolási moratóriummal kíván hozzájárulni ahhoz, hogy a veszélyhelyzet időszakában minden ügyfele számára biztosított legyen a villamosenergia-ellátás.

A kikapcsolási moratórium az ELMŰ-ÉMÁSZ Energiaszolgáltató Zrt.-vel (egyetemes szolgáltató) szerződésben álló lakossági ügyfeleket érinti. A vállalás a nem lakossági, illetve más energiakereskedővel szerződésben álló ügyfelekre nem vonatkozik.

 

Budapest, 2020. március 13.

 

Tisztelettel,

Dr. Boross Norbert

Kommunikációs igazgató

Kedves Ügyfelünk!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a tartozás miatt kikapcsolt villamos-energia szolgáltatás visszakapcsolásának feltétele a lejárt díjhátralék befizetése.

A lejárt tartozás befizetését az alábbi módokon teheti meg:

  • Online bankkártyás fizetéssel az online ügyfélszolgálaton vagy a mobilapplikáción keresztül

    Online bankkártyás fizetéssel Ön könnyedén és biztonságosan, néhány kattintással kiegyenlítheti számláit, vagy akár teljes számlaegyenlegét. Online bankkártyás fizetésre Elektronikus számlaszolgáltatásunk igénybevételével nyílik lehetősége.

  • Egyedi banki átutalással
  • A kikapcsolási értesítővel kiküldött postai csekken
  • A személyes ügyfélszolgálati irodák előtt kihelyezett postai csekken

Ebben az esetben kérjük hívja ügyfélszolgálatunkat a +36-1/238-1371 telefonszámon, ahol egyben a ki- és visszakapcsolási díjjal kapcsolatban is tájékoztatást kap.

Amennyiben befizette lejárt tartozását, szükséges a ki- és visszakapcsolási díj befizetése is. Ezt megteheti egyedi banki átutalással, vagy a személyes ügyfélszolgálati irodák előtt kihelyezett postai csekken.

A visszakapcsoláshoz szükséges befizetésigazolást a visszakapcs_igazolas[AT]elmu-emasz.hu e-mail címre küldheti el.

Kérjük, keresse fel ügyfélszolgálatunkat a +36-1/238-1371 telefonszámon, ahol kollégáink tájékoztatják a ki- és visszakapcsolási díj befizetésének részleteiről, az esetleges további feltételekről (pl. szabványos mérőhely kialakítása, szükség esetén szerződéskötés) valamint az ügyintézés további menetéről.

A +36-1/238-1371 telefonszámon kollégáink munkanapokon 8:00 – 16:00 óra között várják hívását. 

Megértését köszönjük!

Kérjük, hogy csak abban az esetben hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat, amennyiben problémába ütközik a feltöltés során. Megértését köszönjük. 

A normál havi diktálásokat továbbra is a megszokott csatornákon várjuk:
- Online ügyfélszolgálat - Mérőállás bejelentés
- EnergiApp - Mérőállás bejelentés
- Telefonon a +36 80/202-938 vagy a +36 20/30/70 938-3838 számokon

Éves leolvasási időszak esetén: A leolvasási időszakban kollégáink a személyes kontaktus elkerülése érdekében nem keresik fel a fogyasztási helyeket! Javasoljuk az EnergiApp mobilapplikáció - Mérőállás bejelentés - Fényképes leolvasás menüpont, vagy  Online ügyfélszolgálatunk - Mérőállás bejelentés -  Fényképes mérőállás bejelentés menüpont használatát az éves leolvasás beküldésére.
Mobilapplikációnkban push értesítést kérhet a diktálási időszakról (Beállítások – Push értesítések – Diktálási időszakra figyelmeztetés).
A távleolvasás zavartalanul működik a továbbiakban is!

Kedves Ügyfelünk!

Ügyfélszolgálati irodáink zárvatartása alatt az alábbiak szerint tudja intézni műszaki jellegű ügyeit.

Igénybejelentések

- Online ügyfélszolgálat – egy fogyasztási hely esetén: http://eloszto.elmu.hu/ és http://eloszto.elmu.hu/  Műszaki igénybejelentés menüpont / Műszaki igénybejelentés új fogyasztási helyre vagy Műszaki bejelentés meglévő fogyasztási helyre.
- Egyéb esetben, több fogyasztási hely esetén e-mailben az eloszto[AT]elmu.hu vagy az eloszto[AT]emasz.hu e-mail címeken.

Műszaki szerződéskötések

- E-mailben az eloszto[AT]elmu.hu vagy az eloszto[AT]emasz.hu címeken várjuk.

Fogyasztói igények alapján végzett mérőhelyi munkák

A fogyasztói igények esetén prioritással kezeljük a villamos energia ellátás biztosításával kapcsolatos munkákat. A villamos energiával már ellátott felhasználási helyeken végzendő munkákat a rendelkezésre álló szabad erőforrásoktól függően tudjuk elvégezni. Az elhalasztott munkák lemondásáról, illetve később, a kapacitások rendelkezésre állása esetén, majd az új időpontról is telefonon fogjuk értesíteni ügyfeleinket. 

Felhívjuk tisztelt ügyfeleink figyelmét, hogy telefonos és írásos ügyfélszolgálatunk nem tud érdemi információt adni a munkák átütemezéséről és a várható új időpontokról, mert azokat műszaki szakterületeink az aktuális terheléstől függően ütemezik. A kapacitások rendelkezésre állása esetén telefonon fogjuk értesíteni fogyasztóinkat.

Mérőállások fogadása és leolvasás

A normál havi diktálásokat továbbra is a megszokott csatornákon várjuk:
- Online ügyfélszolgálat - Mérőállás bejelentés
- EnergiApp - Mérőállás bejelentés
- Telefonon a +36 80/202-938 vagy a +36 20/30/70 938-3838 számokon

Éves leolvasási időszak esetén: A leolvasási időszakban kollégáink a személyes kontaktus elkerülése érdekében nem keresik fel a fogyasztási helyeket! Javasoljuk az EnergiApp mobilapplikáció - Mérőállás bejelentés - Fényképes leolvasás menüpont, vagy  Online ügyfélszolgálatunk - Mérőállás bejelentés -  Fényképes mérőállás bejelentés menüpont használatát az éves leolvasás beküldésére.

A távleolvasás zavartalanul működik a továbbiakban is!

Tervezett karbantartások

Információt kaphat a karbantartásokról:
- EnergiApp mobilapplikáció - Push értesítések menüpont - "Áramszünet figyelmeztetés opció"
- Tervezett karbantartások az alábbi linken érhetőek el,
https://elmuhalozat.hu/tudnivalok/energiakozeli-informaciok/tervezett-karbanatartasok
https://emaszhalozat.hu/tudnivalok/energiakozeli-informaciok/tervezett-karbantartasok
https://elmuemasz.hu/egyetemes-szolgaltatas/tudnivalok/hirek-aktualitasok/karbantartasok

Hibabejelentés

A hibaelhárítás továbbra is zavartalanul üzemel!

Bejelentését fogadjuk:
- Telefonon +36 80/38-39-40 (ELMŰ) +36 80/42-43-44 (ÉMÁSZ)
- EnergiApp mobilapplikáció / Hibabejelentés vagy Közvilágítási hibabejelentés

Elvi és használatbavételi engedély

A fogyasztók részére továbbra is az elektronikus csatornákat preferáljuk:
- Online ügyfélszolgálat: http://eloszto.elmu.hu/ vagy http://eloszto.elmu.hu/ "Műszaki igénybejelentés menüpont" - "Elvi szolgáltatói nyilatkozat" vagy "Nyilatkozat villamosenergia ellátásról (Használatba vételi eljáráshoz)"
- E-mailben az eloszto[AT]elmu.hu vagy az eloszto[AT]emasz.hu e-mail címeken.

Mérőcsere

Kérjük, a csere időpontjával kapcsolatban a kiértesítési levélben szereplő telefonszámon egyeztessen munkatársunkkal.

Visszakapcsolás

Kérjük, további információért keresse kollégánkat a +36 1/ 238-1371-es telefonszámon munkanapokon 8-16 óra között. Felhívjuk figyelmét, ezen a telefonszámon csak visszakapcsolást érintő kérdésekben tudunk segíteni.

Reklamációs mérőfelülvizsgálat

Az online ügyfélszolgálaton keresztül indítható: http://eloszto.elmu.hu/ vagy http://eloszto.elmu.hu/ Műszaki igénybejelentés menüpont / Reklamációs mérőfelülvizsgálat oldalon. 

Közműegyeztetés

A közműegyeztetéseket az http://ekozmu.hu/ oldalon keresztül várjuk.

Egyéb műszaki megkeresések

- Telefonos tájékoztatás: +36 1/238-3838 és +36 46/535-535
- Írásos bejelentéseket kérjük az alábbi e-mail címekre küldje:
ELMŰ terület: eloszto[AT]elmu.hu
ÉMÁSZ terület: eloszto[AT]emasz.hu

Megértését köszönjük.
Budapest, 2020. 03. 19.
ELMŰ-ÉMÁSZ Ügyfélszolgálati Kft.

 
Információt kaphat a karbantartásokról:
- EnergiApp mobilapplikáció - Push értesítések menüpont - "Áramszünet figyelmeztetés opció"
- Tervezett karbantartások az alábbi linken érhetőek el:
https://elmuhalozat.hu/tudnivalok/energiakozeli-informaciok/tervezett-karbanatartasok
https://emaszhalozat.hu/tudnivalok/energiakozeli-informaciok/tervezett-karbantartasok
https://elmuemasz.hu/egyetemes-szolgaltatas/tudnivalok/hirek-aktualitasok/karbantartasok



A hibaelhárítás továbbra is zavartalanul üzemel!

Bejelentését fogadjuk:
- Telefonon +36 80/38-39-40 (ELMŰ) +36 80/42-43-44 (ÉMÁSZ)
- EnergiApp mobilapplikáció / Hibabejelentés vagy Közvilágítási hibabejelentés

Ügyfélszolgálati irodáink bezárása miatt a gördülékeny számlarendezés érdekében kérjük, az alábbi fizetési módok közül válasszanak:

1. Online bankkártyás fizetés 
Online ügyfélszolgálatunk https://ker.elmuemasz.hu/ oldalon érhető el, mobilalkalmazásunk letölthető a Google Play Áruházból: https://play.google.com/store/apps/details?id=hu.elmu.eservice&hl=hu vagy az AppStore-ból: https://apps.apple.com/hu/app/energiapp/id1193213875?l=hu
Online bankkártyás fizetéssel Ön könnyedén és biztonságosan, néhány kattintással kiegyenlítheti számláit, vagy akár teljes számlaegyenlegét. Online bankkártyás fizetésre Elektronikus számlaszolgáltatásunk igénybevételével nyílik lehetősége. 

2. Egyedi átutalás
A számlák egyedi átutalással történő kiegyenlítése esetén kérjük, hogy az átutalási megbízás megadásakor a közlemény rovatban tüntesse fel a 10 számjegyű Vevő (fizető) azonosítóját vagy a kiegyenlítendő számla 12 számjegyű sorszámát. 
Ezen azonosítók hiányában előfordulhat, hogy az átutalt összeget nem tudjuk beazonosítani, esetleg hosszabb időt vesz igénybe a jogosult részére történő felkönyvelés.

3. Számlafizetés OTP-s ATM-n keresztül
Az automatánál bármilyen típusú bank- és hitelkártyával fizethet, a tranzakcióhoz mindössze a szám-lán található vevőkódjára lesz szüksége. A tranzakció bankkártyával történő vásárlásnak számít, ezért – mint minden más vásárlás – ezt a tranzakciót is terheli a tranzakciós illeték. A szolgáltatást más tranzakciós díj terheli.

Kedves Ügyfelünk!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy fogyasztóváltozás miatti szerződéskötés és szerződésfelmondás igényét továbbra is intézheti kényelmesen, otthonából

1. Lépés: 
Kérjük, igénye benyújtásához keresse fel a https://ker.elmuemasz.hu weboldalon található Online ügyfélszolgálatunkat.

2. Lépés:
Online ügyfélszolgálat igénybevételéhez regisztráció szükséges, amely pár percet alatt elvégezhető. 
A regisztrációról az Online ügyfélszolgálati kisokosunkban bővebben olvashat a fenti weblapon, a Hasznos menüpont alatt.

3. Lépés:
Regisztrációt követően már kezdheti is fogyasztóváltozás igény benyújtását. Bejelentkezést követően nem kell mást tennie, mint a Bejelentések / Fogyasztó változás menüpont alatt található menüpontot elindítja. Igényét egyszerűen, gyorsan, Ön is bátran benyújthatja. 

Fogyasztóváltozás miatti szerződésfelmondáshoz kérjük, hogy a Bejelentések / Szerződésfelmondás menüpontot szíveskedjen elindítani.

4. Lépés:
Fontos, hogy igénye benyújtásához a folyamatban részletezett dokumentumok csatolása szükséges. Az említett dokumentumokról (amennyiben nem áll rendelkezésre pdf formátumban), készítsen fotót, mentse le, így a kért dokumentumokat könnyedén fel tudja tölteni. 

5. Lépés:

Az igény benyújtását követően nincs más teendője, mint megvárni válaszunkat, melyet 15 napon belül megküldünk Önnek.

Amennyiben segítségre van szüksége, kérjük, kövesse Facebook oldalunkat, illetve keresse fel telefonos ügyfélszolgálatunkat (ELMŰ: 06-1-238-3838, ÉMÁSZ: 06-46-535-535) ahol kollégáink tájékoztatják az online ügyintézés menetéről.

Megértését köszönjük!
Budapest, 2020. 03. 18.
ELMŰ-ÉMÁSZ Ügyfélszolgálati Kft

 
Kérjük, a rendkívüli helyzetre való tekintettel a számlákat a következő címre szíveskedjenek megküldeni:

ha a számla megfelel a törvény szerinti előírt elektronikus számlának*, akkor változatlanul az e-szamlak[AT]elmu.hu-ra,
ha a számla nem felel meg a törvény szerint előírt elektronikus számlának, akkor a pdf formátumú számlát, vagy a nyilatkozatokat („Nyilatkozat és kifizetési kérelem” és „Adóelőleg nyilatkozat költségekről”) a https://elmuemasz.hu/egyetemes-szolgaltatas/ugyintezes/ugyintezesi-modok/irjon-nekunk oldalon az Általános bejelentés / Folyószámla / Egyéb folyószámla és hátralék menüpontban töltse fel.

Azokat a számlákat, nyilatkozatokat, melyek nem felelnek meg az elektronikus számlára vonatkozó előírásoknak, a fentiekkel egyidejűleg szíveskedjenek postai úton is eljuttatni részünkre.

Levelezési cím: 1395 Budapest, Pf. 427.

*Elektronikus számla: Az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján elektronikus számla olyan dokumentum, mely tartalmazza a jogszabály által előírt adatokat és elektronikus formában bocsátottak ki és fogadták be.

Kedves Ügyfeleink!

Amennyiben továbbra is csak csekken van lehetőségük ügyeiket intézni, néhány Ügyfélszolgálati Irodánk bejáratához, illetve Lapker partnerüzletbe üres csekkeket helyeztünk ki. Az irodák és a Lapker üzletek listáját itt találják:

Ügyfélszolgálati Irodák listája.xls

Lapker partnerüzletek listája.xls

A Lapker üzletek nyitvatartása változhat, a nyitvatartásra vonatkozó változások az üzletekben kiírásra kerülnek.  

A kitöltött csekket felhasználhatja:

  • hátralék befizetésére,
  • előre fizetős mérő feltöltésére,
  • visszakapcsolási díj rendezésére.

Kérjük, a csekken a személyes adatokon kívül minden esetben tüntesse fel a vevő (fizető) azonosítót is a MEGBÍZÓ AZONOSÍTÓ (BEFIZETŐ AZONOSÍTÓ) mezőben!

A kihelyezett csekkek pótlásáról folyamatosan gondoskodunk.

Együttműködésüket köszönjük.

ELMŰ-ÉMÁSZ Ügyfélszolgálati Kft.