Ugrás a tartalomra

Tájékoztató a járványhelyzet miatti intézkedésekről

A védelmi intézkedések lépcsőzetes feloldásának első fokozatáról szóló 144/2021. (III. 27.) Kormányrendelet alapján a személyes ügyfélszolgálatok 2021.04.09-én a megszokott nyitvatartási rend szerint újra nyitnak.

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a védelmi intézkedések lépcsőzetes feloldásának első fokozatáról szóló 144/2021. (III. 27.) Kormányrendelettel összhangban a személyes ügyfélszolgálatok 2021.04.09-én a megszokott nyitvatartási rend szerint újra kinyitnak. Ügyfélszolgálati irodáinkat itt tudja elérni.

Az ügyintézéshez az ügyfelek és a munkatársak egészségének megóvása érdekében előzetes időpontfoglalás szükséges, ez már most megtehető a https://ker.elmuemasz.hu oldalon, vagy az EnergiApp mobilapplikáción.  

Ügyintézési lehetőség online felületeinken és telefonos ügyfélszolgálatunkon továbbra is biztosított. 

Digitális platformjainkon az alábbi ügyeket intézhetik a legkönnyebben:

mérőállás diktálása, éves mérőóraállás fényképes rögzítése,
számla és egyenleg megtekintése,
számlabefizetés,
e-számlára váltás,
EFM-feltöltés.

Online ügyfélszolgálatunk a https://ker.elmuemasz.hu/ oldalon érhető el. Itt fogyasztóváltozás miatti szerződéskötési és szerződésfelmondási ügyeit is könnyen intézheti otthonából.

Műszaki ügyek online intézése ELMŰ területen a https://eloszto.elmu.hu oldalon,
ÉMÁSZ területen a https://eloszto.emasz.hu oldalon lehetséges.

EnergiApp mobilalkalmazásunk letölthető a Google Play Áruházból vagy az AppStore-ból.

Telefonos ügyfélszolgálatunk az alábbi telefonszámokon érhető el:
normál tarifával hívható városi számok: +36 1/238-3838 és +36 46/535-535;
20-as körzethívószám (mobiltelefon): +36 20/978-5611 vagy +36 20/978-5612;
30-as körzethívószám (mobiltelefon): +36 30/978-5611 vagy +36 30/978-5612;
70-es körzethívószám (mobiltelefon): +36 70/978-5611 vagy +36 70/978-5612.
Részletes információ a telefonos ügyfélszolgálatról itt található.

Írjon nekünk üzenetet a https://elmuemasz.hu/egyetemes-szolgaltatas/ugyintezes/ugyintezesi-modok/irjon-nekunk oldalon.

Folyamatosan frissítjük honlapunkat és Facebook oldalunkat az áramszolgáltatással kapcsolatos ügyintézési tudnivalókról. 

Együttműködésüket köszönjük.

ELMŰ-ÉMÁSZ Ügyfélszolgálati Kft.


Előre fizetős mérőjét ügyfélszolgálati irodáink bezárása miatt az alábbiak szerint tudja feltölteni:

- EnergiApp mobilalkalmazásunk „EFM feltöltés” menüpontjában. Az alkalmazás letölthető a Google Play Áruházból vagy az AppStore-ból.

- Online ügyfélszolgálatunkon keresztül: bejelentkezés után kattintson a „Számla ügyek” menüpontra, majd az „Előrefizetős mérő feltöltés” almenüre!

- Személyesen több száz szerződött partnerünk valamelyikénél, a listát megtalálja honlapunkon, a „Kapcsolódó dokumentumok” pont alatt.

- Bármelyik személyes ügyfélszolgálati irodánkon. Ügyintézés csak időpont foglalás után lehetséges!

Kérjük, hogy csak abban az esetben hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat, amennyiben problémába ütközik a feltöltés során. Megértését köszönjük.

Az éves mérőállás megadására – azon ügyfelek számára, ahol ez most esedékes - a vállalat mobilapplikációján keresztül, fényképes megoldással, személyes kontaktus nélkül van lehetőség.

Javasoljuk az EnergiApp mobilapplikáció - Mérőállás bejelentés - Fényképes leolvasás menüpont használatát.

A normál havi diktálásokat továbbra is a megszokott csatornákon várjuk:
- Online ügyfélszolgálat - Mérőállás bejelentés
- EnergiApp - Mérőállás bejelentés
- Telefonon a +36 80/202-938 vagy a +36 20/30/70 938-3838 számokon

A vállalat szigorú óvintézkedések betartása mellett elvégzi az áramfogyasztásmérők személyes leolvasását - amennyiben ehhez a helyszínen az ügyfél hozzájárul. 

Kérjük, segítse munkatársunk munkáját! Köszönjük együttműködését.

Kedves Ügyfelünk!

Ügyfélszolgálati irodáink 2021.04.09-én újra kinyitnak, így az alábbiak szerint tudja intézni műszaki jellegű ügyeit.

Igénybejelentések

- Online ügyfélszolgálat – egy fogyasztási hely esetén: http://eloszto.elmu.hu/ és http://eloszto.emasz.hu/ Műszaki igénybejelentés menüpont / Műszaki igénybejelentés új fogyasztási helyre vagy Műszaki bejelentés meglévő fogyasztási helyre.
- Egyéb esetben, több fogyasztási hely esetén e-mailben az eloszto[AT]elmu.hu vagy az eloszto[AT]emasz.hu e-mail címeken.
- Személyesen bármelyik állandó ügyfélszolgálati irodánkban – előzetes időpontfoglalást követően. Időpontegyeztetés: http://eloszto.elmu.hu/ és http://eloszto.emasz.hu/

Műszaki szerződéskötések

- E-mailben az eloszto[AT]elmu.hu vagy az eloszto[AT]emasz.hu címeken várjuk.
- Személyesen bármelyik állandó ügyfélszolgálati irodánkban – előzetes időpontfoglalást követően. Időpontegyeztetés: http://eloszto.elmu.hu/ és http://eloszto.emasz.hu/

Fogyasztói igények alapján végzett mérőhelyi munkák

A fogyasztói igényre megrendelt munkák elvégzése folyamatosan történik. A pontos munkavégzés időpontjáról szerelőink telefonon egyeztetnek ügyfeleinkkel. 

Felhívjuk tisztelt ügyfeleink figyelmét, hogy telefonos és írásos ügyfélszolgálatunk nem tud érdemi információt adni a munkák átütemezéséről és a várható új időpontokról, mert azokat műszaki szakterületeink az aktuális terheléstől függően ütemezik.

Mérőállások fogadása és leolvasás

Az éves mérőállás megadására – azon ügyfelek számára, ahol ez most esedékes - a vállalat mobilapplikációján keresztül, fényképes megoldással, személyes kontaktus nélkül van lehetőség.

Javasoljuk az EnergiApp mobilapplikáció - Mérőállás bejelentés - Fényképes leolvasás menüpont használatát.

A normál havi diktálásokat továbbra is a megszokott csatornákon várjuk:
- Online ügyfélszolgálat - Mérőállás bejelentés
- EnergiApp - Mérőállás bejelentés
- Telefonon a +36 80/202-938 vagy a +36 20/30/70 938-3838 számokon

A vállalat szigorú óvintézkedések betartása mellett elvégzi az áramfogyasztásmérők személyes leolvasását - amennyiben ehhez a helyszínen az ügyfél hozzájárul. 

Kérjük segítse munkatársunk munkáját!

Tervezett karbantartások

A tevékenységet az előre ütemezettek szerint a hálózat zavartalan üzemeltetése érdekében továbbra is elvégezzük.

Információt kaphat a karbantartásokról:
- EnergiApp mobilapplikáció - Push értesítések menüpont - "Áramszünet figyelmeztetés opció"
- Tervezett karbantartások az alábbi oldalakon érhetőek el: ELMŰ hálózatonÉMÁSZ hálózaton / ELMŰ-ÉMÁSZ oldalon

Hibabejelentés - A hibaelhárítás továbbra is zavartalanul üzemel!

Bejelentését fogadjuk:
- Telefonon +36 80/38-39-40 (ELMŰ) +36 80/42-43-44 (ÉMÁSZ)
- EnergiApp mobilapplikáció / Hibabejelentés vagy Közvilágítási hibabejelentés

Elvi és használatbavételi engedély

Az online ügyfélszolgálaton keresztül indítható: http://eloszto.elmu.hu/ vagy http://eloszto.emasz.hu/
"Műszaki igénybejelentés menüpont" - "Elvi szolgáltatói nyilatkozat" vagy "Nyilatkozat villamosenergia ellátásról (Használatba vételi eljáráshoz)"

Mérőcsere

Kérjük, a csere időpontjával kapcsolatban a kiértesítési levélben szereplő telefonszámon egyeztessen munkatársunkkal.

Visszakapcsolás

Amennyiben befizette lejárt tartozását, szükséges a visszakapcsolási díj befizetése is, amelynek összegét a kikapcsolási értesítő tartalmazza. A visszakapcsolási díj összegét rendezheti egyedi banki átutalással, személyes ügyfélszolgálati irodán kiállított postai csekken vagy bankkártyával a személyes ügyfélszolgálati irodákon.

Visszakapcsolással kapcsolatos ügyét elintézheti bármelyik személyes ügyfélszolgálati irodánkban. Amennyiben ügyét nem szeretné személyesen intézni, kérjük, keresse kollégánkat a +36 1/ 238-1371-es telefonszámon hétfőn, kedden, szerdán és pénteken 8:00 – 16:00 óra között, csütörtökön 10:00-20:00 óra között.  Ezen az elérhetőségen kollégáink tájékoztatják a visszakapcsolási díj befizetésének részleteiről, az esetleges további feltételekről (pl. szabványos mérőhely kialakítása, szükség esetén szerződéskötés) valamint az ügyintézés további menetéről.

Felhívjuk figyelmét, ezen a telefonszámon csak visszakapcsolást érintő kérdésekben tudunk segíteni.

Átutaláshoz szükséges adatok ELMŰ területen:
Kedvezményezett: ELMŰ Hálózati Kft.
Bankszámlaszám: 10300002-10295614-49020025

Átutaláshoz szükséges adatok ÉMÁSZ területen:
Kedvezményezett: ÉMÁSZ Hálózati Kft.
Bankszámlaszám: 10300002-10295610-49020029

Amennyiben tartozását és a visszakapcsolási díjat nem személyesen rendezi, kérjük a visszakapcsolás megrendelésének érdekében a befizetés igazolásokat a visszakapcs_igazolas[AT]elmu-emasz.hu e-mail címre küldje meg. 

Reklamációs mérőfelülvizsgálat


Az online ügyfélszolgálaton keresztül indítható: http://eloszto.elmu.hu/ vagy http://eloszto.emasz.hu/ Műszaki igénybejelentés menüpont / Reklamációs mérőfelülvizsgálat oldalon. 

Közműegyeztetés

A közműegyeztetéseket az http://ekozmu.hu/ oldalon keresztül várjuk.
Egyéb műszaki megkeresések
Telefonos tájékoztatás: +36 1/238-3838 és +36 46/535-535
Írásos bejelentéseket kérjük az alábbi e-mail címekre küldje:
ELMŰ terület: eloszto[AT]elmu.hu
ÉMÁSZ terület: eloszto[AT]emasz.hu

Megértését köszönjük.

Budapest, 2021.04.07.

ELMŰ-ÉMÁSZ Ügyfélszolgálati Kft.

A tevékenységet az előre ütemezettek szerint a hálózat zavartalan üzemeltetése érdekében továbbra is elvégezzük.

Információt kaphat a karbantartásokról:
- EnergiApp mobilapplikáció - Push értesítések menüpont - "Áramszünet figyelmeztetés opció"
- Tervezett karbantartások az alábbi oldalakon érhetőek el: ELMŰ hálózatonÉMÁSZ hálózaton / ELMŰ-ÉMÁSZ oldalon

A hibaelhárítás továbbra is zavartalanul üzemel!

Bejelentését fogadjuk:
- Telefonon +36 80/38-39-40 (ELMŰ) +36 80/42-43-44 (ÉMÁSZ)
- EnergiApp mobilapplikáció / Hibabejelentés vagy Közvilágítási hibabejelentés

Ügyfélszolgálati irodáink 2021.04.09-én újra kinyitnak, így tisztelt Ügyfeleink a gördülékeny számlaren-dezés érdekében az alábbi fizetési módok közül választhatnak:

1. Online bankkártyás fizetés 
Online ügyfélszolgálatunk https://ker.elmuemasz.hu/ oldalon érhető el, mobilalkalmazásunk letölthető a Google Play Áruházból vagy az AppStore-ból.
Online bankkártyás fizetéssel Ön könnyedén és biztonságosan, néhány kattintással kiegyenlítheti számláit, vagy akár teljes számlaegyenlegét. Online bankkártyás fizetésre Elektronikus számlaszolgáltatásunk igénybevételével nyílik lehetősége. 

2. Egyedi átutalás
A számlák egyedi átutalással történő kiegyenlítése esetén kérjük, hogy az átutalási megbízás megadásakor a közlemény rovatban tüntesse fel a 10 számjegyű Vevő (fizető) azonosítóját vagy a kiegyenlítendő számla 12 számjegyű sorszámát. 
Ezen azonosítók hiányában előfordulhat, hogy az átutalt összeget nem tudjuk beazonosítani, esetleg hosszabb időt vesz igénybe a jogosult részére történő felkönyvelés.

3. Számlafizetés OTP-s ATM-n keresztül
Az automatánál bármilyen típusú bank- és hitelkártyával fizethet, a tranzakcióhoz mindössze a szám-lán található vevőkódjára lesz szüksége. A tranzakció bankkártyával történő vásárlásnak számít, ezért – mint minden más vásárlás – ezt a tranzakciót is terheli a tranzakciós illeték. A szolgáltatást más tranzakciós díj nem terheli.

4. Bankkártyás fizetés személyes ügyfélszolgálati irodánkban
Javasoljuk, hogy a járványhelyzet miatt továbbra is a biztonságos és gyors, személyes érintkezéstől mentes fizetési módokat válasszák.

 

Tájékoztató fogyasztóváltozás miatti szerződéskötés és szerződésfelmondás ügyintézéséről

Kedves Ügyfelünk!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy fogyasztóváltozás miatti szerződéskötés és szerződésfelmondás igényét továbbra is intézheti kényelmesen, otthonából.

1. Lépés: 
Kérjük, igénye benyújtásához keresse fel a https://ker.elmuemasz.hu weboldalon található Online ügyfélszolgálatunkat.

2. Lépés:
Az Online ügyfélszolgálat igénybevételéhez regisztráció szükséges, amely pár perc alatt elvégezhető. 
A regisztrációról az Online ügyfélszolgálati kisokosunkban bővebben olvashat a fenti weblapon, a Hasznos menüpont alatt.

3. Lépés:
Regisztrációt követően már kezdheti is fogyasztóváltozás igénye benyújtását. Bejelentkezést követően nem kell mást tennie, mint a Bejelentések / Fogyasztó változás menüpont alatt található menüpontot elindítani.
Fogyasztóváltozás miatti szerződésfelmondáshoz kérjük, hogy a Bejelentések / Szerződésfelmondás menüpontot szíveskedjen elindítani.

4. Lépés:
Fontos, hogy igénye benyújtásához a folyamatban részletezett dokumentumok csatolása szükséges. Az említett dokumentumokról (amennyiben nem áll rendelkezésre pdf formátumban) készítsen fotót, mentse le, így a kért dokumentumokat könnyedén fel tudja tölteni. 

5. Lépés:
Az igény benyújtását követően nincs más teendője, mint megvárni válaszunkat, melyet 15 napon belül megküldünk Önnek.

Fogyasztóváltozás miatti szerződéskötés illetve szerződésfelmondás kérelmét a fentieken kívül leadhatja még e-mail-ben (ugyfelszolgalat[AT]elmuemasz.hu), illetve postai úton (ELMŰ ellátási területen: 1300 Budapest 3., Postafiók 151, ÉMÁSZ ellátási területen: 3501 Miskolc, Postafiók 195) is.

Amennyiben segítségre van szüksége, kérjük, olvassa el az online ügyfélszolgálaton a Bejelentések / Fogyasztó változás menüpont alatt található „Segíthetünk?” linken elérhető részletes fogyasztóváltozás útmutatót, illetve keresse fel telefonos ügyfélszolgálatunkat (ELMŰ ellátási területen: 06-1-238-3838, ÉMÁSZ ellátási területen: 06-46-535-535), ahol kollégáink tájékoztatják az online ügyintézés menetéről.

Megértését köszönjük!

Budapest, 2021. 03. 08.

ELMŰ-ÉMÁSZ Ügyfélszolgálati Kft.

Kérjük, a rendkívüli helyzetre való tekintettel a számlákat a következő címre szíveskedjenek megküldeni:

Ha a számla megfelel a törvény szerinti előírt elektronikus számlának*, akkor változatlanul az e-szamlak[AT]elmu.hu-ra,
Ha a számla nem felel meg a törvény szerint előírt elektronikus számlának, akkor a pdf formátumú számlát, vagy a nyilatkozatokat („Nyilatkozat és kifizetési kérelem” és „Adóelőleg nyilatkozat költségekről”) a https://elmuemasz.hu/egyetemes-szolgaltatas/ugyintezes/ugyintezesi-modok/irjon-nekunk oldalon az Általános bejelentés / Folyószámla / Egyéb folyószámla és hátralék menüpontban töltse fel.

Azokat a számlákat, nyilatkozatokat, melyek nem felelnek meg az elektronikus számlára vonatkozó előírásoknak, a fentiekkel egyidejűleg szíveskedjenek postai úton is eljuttatni részünkre.

Levelezési cím: 1395 Budapest, Pf. 427.

*Elektronikus számla: Az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján elektronikus számla olyan dokumentum, mely tartalmazza a jogszabály által előírt adatokat és elektronikus formában bocsátottak ki és fogadták be.