Ugrás a tartalomra

Online ügyfélszolgálati kisokos

Nem találja, amit keres? Segít Önnek az új online ügyfélszolgálati kisokos!

Váratlan akadályba ütközött online ügyintézése során? Hirtelen nem tudja eldönteni, hová kattintson a megfelelő információért? Segítünk! Munkatársaink összegyűjtötték az online ügyfélszolgálattal kapcsolatban felmerülő leggyakoribb kérdéseket, melyekre mostantól egy helyen adunk részletes tájékoztatást.

Milyen adatok szükségesek a fiók létrehozásához?

Regisztrált felhasználónév: minimum 8 karakter hosszú, tetszőlegesen választott szám- vagy betűkombináció.

Jelszó: minimum 8 karakter hosszú, tetszőlegesen választott szám- vagy betűkombináció, melyben az alábbi felsorolásból legalább 3 típus megtalálható:

  • kisbetűk (pl. abc),
  • nagybetűk (pl. ABC),
  • számok (pl. 123),
  • speciális karakterek (pl. ,/#).

Felhasználó azonosító száma: 8 számjegyből álló azonosító, melyet villanyszámlája 1. oldaláról olvashat le. Szerződéssel nem rendelkező ügyfélként az adott menüpontban nem kell megadni.

Vevő (fizető) azonosító: a villamos energia számla 3. oldalán, a bal felső blokkban található 10 karakterből álló számsor. Szerződéssel nem rendelkező ügyfélként az adott menüpontban nem kell megadni.

Hogyan tudok regisztrálni?

Online ügyfélszolgálatunk használatához regisztráció szükséges, melyet az ELMŰ-ÉMÁSZ Energiaszolgáltató Zrt. online ügyfélszolgálatán, a ker.elmuemasz.hu címen lehet létrehozni, a Bejelentkezés menüpont megkattintásával.

A *-al jelölt adatok megadása kötelező, a többi adatok megadása ajánlott.

A Bejelentkezés gomb után a bal alsó sarokban található Regisztráció gombot szükséges kiválasztani.

A Regisztráció gombra kattintva két lehetőség van attól függően, hogy az ügyfél rendelkezik-e már szerződéssel:

Szerződéssel nem rendelkező ügyfél:

Ebben a pontban azon ügyfeleknek van lehetőségük regisztrálni, akik még nem rendelkeznek szerződéssel.

A személyes adatok megadását követően a regisztrációs adatokat kell megadni: felhasználónév, email-cím, valamint a kért jelszó.

Miután az adatok megadásra kerültek, a Tovább gombra kattintva aktiváló email kerül megküldésre a regisztrált e-mail címre, amely tartalmaz egy linket, melyre kattintva véglegesíthető a regisztráció.

Szerződéssel rendelkező ügyfél regisztrációja:

Az előző típusú regisztrációhoz képest az első lépésnél kötelezően meg kell adni a Vevő (fizető) azonosítót:

Miután az adatok megadásra kerültek, a regisztrációs adatokat kell megadni: felhasználónév, email-cím, valamint a kért jelszó.

A regisztrációval egy időben lehetőség van áttérni elektronikus számlázásra, és van lehetőség igényelni Digitális fizetési felszólítót is az érintett szolgáltatások melletti jelölőnégyzetek bepipálásával.

Az esetleges Reklámcélú hozzájárulást és a kötelező Adatvédelmi feltételek elfogadását követően a Tovább gombra kattintva aktiváló email kerül megküldésre a regisztrált e-mail címre, amely tartalmaz egy linket, melyre kattintva véglegesíthető a regisztráció.

Aktiválás menete:

A regisztrációt követően megküldött e-mail-ben szereplő aktiváló linkre kattintva megtörténik a regisztráció aktiválása:

Sikeres aktiválás után egy újabb e-mail kerül megküldésre a regisztrált e-mail címre, amely tartalmazza a regisztrációhoz tartozó vevő (fizető) azonosítót, szerződéssel nem rendelkező ügyfél esetén pedig az üzleti partner azonosítót.

A regisztrációt végző ügyfélnek már nincs más teendője, mint a regisztráció során megadott felhasználónevével és jelszavával bejelentkezzen az Online Ügyfélszolgálati felületünkre

Hogyan zajlik az első belépés?

Első belépéskor a megadott e-mail címre azonnal levelet küldünk, amely egy linket tartalmaz. A linkre kattintva aktiválhatja regisztrációját. Az aktiválást követően választott felhasználónevével és az Ön által megadott jelszó felhasználásával beléphet az ügyfélszolgálatra.

Új szerződést kötöttem, és nem tudom a vevőkódomat. Mi a teendő?

Vevőkódját legegyszerűbben a számlalevélről tudja leolvasni.

Ha még nem kapta meg első számláját, de szeretne online regisztrált ügyfelünk lenni, akkor kérjük, vegye fel a kapcsolatot telefonos ügyfélszolgálatunk munkatársával az alábbi elérhetőségek valamelyikén:

  • normál tarifával hívható vezetékes telefonszámról a +36 1/238-3838 és +36 46/535-535;
  • 20-as előhívószámmal (mobiltelefonról) a +36 20/978-5611 és +36 20/978-5612;
  • 30-as előhívószámmal (mobiltelefonról) a +36 30/978-5611 és +36 30/978-5612;
  • 70-es előhívószámmal (mobiltelefonról) a +36 70/978-5611 és +36 70/978-5612 telefonszámokon,

ahol a 4.1-es menüpontban munkatársaink készséggel állnak rendelkezésére.

Regisztrált ügyfél vagyok

Hol található az online ügyfélszolgálat, ahová regisztráltam?

Az egyetemes szolgáltatás online ügyfélszolgálatát ezen a linken érheti el: ker.elmuemasz.hu.

Nem emlékszem a regisztrált felhasználónevemre

Ebben az esetben kérjük, vegye fel a kapcsolatot telefonos ügyfélszolgálatunk munkatársával az alábbi elérhetőségek valamelyikén:

  • normál tarifával hívható vezetékes telefonszámról a +36 1/238-3838 és +36 46/535-535;
  • 20-as előhívószámmal (mobiltelefonról) a +36 20/978-5611 és +36 20/978-5612;
  • 30-as előhívószámmal (mobiltelefonról) a +36 30/978-5611 és +36 30/978-5612;
  • 70-es előhívószámmal (mobiltelefonról) a +36 70/978-5611 és +36 70/978-5612 telefonszámokon,

ahol a 4.2.2-es menüpontban munkatársaink készséggel állnak rendelkezésére.

Nem emlékszem a jelszavamra

Amennyiben elfelejtette jelszavát, kérjük, keresse fel honlapunkat a ker.elmuemasz.hu elérhetőségen, és ott válassza a felső menüsor jobb oldalán található Bejelentkezés menüpontot, majd ezen belül kattintson az Elfelejtett jelszó gombra. A regisztrált felhasználónév és e-mail cím megadását követően a rendszer által generált új jelszót a regisztrált e-mail címre küldjük meg.

Elfelejtettem a jelszavamat, de a regisztrált e-mail címem már megszűnt. Hogyan kapom meg a jelszóemlékeztetőt?

Ha jelszóemlékeztetőt szeretne kérni, de a regisztrált e-mail címe már megszűnt, vegye fel a kapcsolatot telefonos ügyfélszolgálatunkkal az alábbi elérhetőségek egyikén:

  • normál tarifával hívható vezetékes telefonszámról a +36 1/238-3838 és +36 46/535-535;
  • 20-as előhívószámmal (mobiltelefonról) a +36 20/978-5611 és +36 20/978-5612;
  • 30-as előhívószámmal (mobiltelefonról) a +36 30/978-5611 és +36 30/978-5612;
  • 70-es előhívószámmal (mobiltelefonról) a +36 70/978-5611 és +36 70/978-5612 telefonszámokon,

ahol kollégáink rögzítik az Ön új e-mail címét, ahova megkapja majd a jelszóemlékeztetőt.

Nem tudok új vevőkódot csatolni a már meglévő regisztrációmhoz

Ha Ön pl. új ingatlant vásárolt, vagy egy, már meglévő felhasználási helyet szeretne az online regisztrációjához csatolni, lépjen be online ügyfélszolgálatunkra. A főoldalon válassza az Profilom menüpontot, majd kattintson az Adatmódosítás menüpontra.

A következő képernyőn klikkeljen a Regisztrált vevő (fizető) azonosítók fülre, majd az Új vevő (fizető) azonosító gombra:

Adja meg a vevőazonosítót (kitöltendő kötelező mező). Pipálja a szükséges négyzete(ke)t, majd mentse el a módosítást.

Szeretnék e-számlát igényelni

Lépjen be online ügyfélszolgálatunkra (ker.elmuemasz.hu), és a felső menüsorban válassza az Elektronikus számla menüpontot, azon belül az Elektronikus számla igénylése/lemondása menüpontot.

Hasznos segítséget talál, ha rákattint a Mutass többet! gombra. Kövesse az utasításokat, hogy a következő áramszámlája már e-mailben érkezhessen!

Szeretném módosítani a regisztrált e-mail címemet

Lépjen be online ügyfélszolgálatunkra (ker.elmuemasz.hu), és a főoldalon válassza a Profilom menüpontot, majd kattintson az Adatmódosításra:

A rendszer automatikusan a Felhasználói adatok fület nyitja meg, ezen a lapon található a jelenlegi regisztrált e-mail cím is. Törölje a megváltoztatni kívánt e-mail címet, rögzítse az újat, majd a Mentés gombra kattintással véglegesítse a módosítást.

Megváltoztatott e-mail címére aktiváló linket küldünk, melyre kattintva véglegesítheti az e-mail cím módosítást. Megváltoztatott e-mail címére aktiváló linket küldünk, melyre kattintva véglegesítheti az e-mail cím módosítást.

Hogyan tudok e-számlát megjeleníteni?

Online regisztrációjába történő bejelentkezés után a felső menüsorból válassza az Elektronikus számla menüpontot, majd az Elektronikus számlák megtekintése opciót.

 

A szelekciós paraméterek beállításával válassza ki a látni kívánt adatokat. A legördülő listából kiválaszthatja pl. az első oszlopban a vevő (fizető) azonosító megnevezést, majd a második oszlopban a konkrét vevőazonosítót.

A Frissítés gombra kattintással létrejön az alábbi táblázat. Ezután klikkeljen a sor elején levő jelölő négyzetbe, a pipával kijelölésre kerül a sor. A számlákat a vevőkód előtti fekete háromszögre kattintva tudja megjeleníteni.

A Tömeges letöltés gombbal Ön .pdf formátumban letöltheti vagy saját számítógépére lementheti a számlákat.

Bankkártyával fizettem, az összeg levonásra is került, de még nem látom a vevőszámlámon a kiegyenlítést, mi a teendő?

Kérjük, várjon türelemmel. A bankkártyával történő fizetésnek – mint minden más formában történő befizetésnek – is van átfutási ideje. A fizetéstől számítva 1-2 napot igénybe vehet, hogy az összeg megjelenjen az Ön vevőszámláján.

A regisztrációmban a Profilom / Adatmódosítás menüpontban, a Regisztrált vevő (fizető) azonosító fülön láttam egy táblázatot. Mire szolgál a vevő (fizető) azonosító elnevezése oszlop?

Ez a mező segítségül szolgál Önnek, amennyiben több regisztrált vevőazonosítóval is rendelkezik. A vevőazonosító mellé, a Vevő (fizető) azonosító elnevezése oszlopba beírhatja pl. a felhasználási hely címét, ezzel megkönnyítve az ügyintézést.

Van lehetőség a regisztrációmból vevő (fizető) azonosító törlésére?

Ha szükségessé válik egy vevő (fizető) azonosító törlése a regisztrációból, lépjen be online ügyfélszolgálatunkra. A főoldalon válassza a Profilom menüpontot, majd kattintson az Adatmódosításra.

Kattintson a Regisztrált vevő (fizető) azonosító fülre, majd jelölje ki a törölni kívánt vevőazonosítót.

Kijelölést követően kattintson a Törlés gombra.

Elektronikus számlázás esetén a regisztráció alól a vevő (fizető) azonosító törlésére kizárólag úgy van lehetőség, ha az e-számla szolgáltatás előzetesen lemondásra kerül. A törlés következtében az elektronikus formában kiállított számlák már nem lesznek megtekinthetőek, továbbá azokról számlamásolatot sem áll módunkban a későbbiekben kiállítani. A folytatáshoz pipálja ki az üzenet előtti négyzetet, és törölje a vevőazonosítót.