Ugrás a tartalomra

Fizetési módok

A gördülékeny számlarendezés érdekében Ügyfeleink számos elszámolási mód közül választhatnak:

1. Online bankkártyás fizetés*

Online bankkártyás fizetéssel Ön könnyedén és biztonságosan, néhány kattintással kiegyenlítheti számláit, vagy akár teljes számlaegyenlegét. Online bankkártyás fizetésre Elektronikus számlaszolgáltatásunk igénybevételével nyílik lehetősége. A két kényelmi szolgáltatás együttes használatával Ön könnyedén nyomon követheti befizetéseinek aktuális státuszát.

Számlái kiegyenlítését online bankkártyás fizetéssel a következő egyszerű lépéssekkel tudja megtenni:

  • Elektronikus számlaszolgáltatás igénylése online ügyfélszolgálati felületünkön. (Az elektronikus számla igénylésének előfeltétele az online ügyfélszolgálati felületen történő előzetes regisztráció elvégzése. Amennyiben Ön már rendelkezik érvényes regisztrációval, az E-számla igénylés menüponton tudja igényelni a szolgáltatást.)
  • Elektronikus számla érkezésekor az Ön által előzetesen megadott e-mail címen értesítjük Önt.
  • Az online ügyfélszolgálati felületen lehetősége van az aktuális, vagy az összes nyitott számla kiegyenlítésére.
  • A fizetni kívánt összeg kiválasztásával elindítja az online bankkártyás fizetést, melyhez online fizetésre alkalmas bankkártya típust tud használni. Ezt követően átkerül az OTP Bank biztonságos fizetést garantáló oldalára, ahol a bankkártyás fizetéshez szükséges kártyaadatokat megadja a felületen (kártyaszám, kártyán szereplő név, lejárat (hónap/év), CVC2 kód, amennyiben van ilyen a kártyáján). A kártyaadatok megadása után a „Fizetés” gombra kattintva elindíthatja a fizetési tranzakciót.
  • A fizetést követően az online ügyfélszolgálati felületen a tranzakció eredményéről minden esetben tájékoztatást adunk, illetve ezt a visszaigazolást e-mail útján is elküldjük Önnek.

Az online bankkártyás fizetések megbízhatóságát az SSL-protokoll garantálja, amely egy világszerte elfogadott titkosítási eljárás. Manapság egyre inkább jellemző, hogy bankkártyás fizetéskor átirányítják Önt a bank fizetőoldalára, és így Ön közvetlenül a bank által üzemeltetett – a nemzetközi kártyatársaságok szabályai és biztonsági előírásai szerint működő – oldalon adhatja meg kártyaadatait. Így a szolgáltató, illetve a kereskedő semmilyen formában sem nyerhet betekintést az Ön kártyaadataiba.

Kérjük, minden esetben győződjön meg róla, hogy valóban a bank biztonságos fizetést garantáló oldalára került-e, és amennyiben nem, ellenőrizze, hogy a tranzakciót lebonyolító más weboldal rendelkezik-e a szükséges biztonsági protokollal.

2. Csoportos beszedési megbízás

Olyan fizetési mód, amely biztonságot nyújt Önnek és több kényelemi funkcióval is szolgál:

  • időt takarít meg;
  • nem kell folyamatosan aggódnia a fizetési határidők miatt;
  • kiszámítható, mert folyószámláját csak a számla esedékességekor terheljük meg;
  • biztonságos, mert Ön ellenőrizheti a számlája összegét és lehetősége van az esetleges beszedés letiltására;
  • kontrollálható, mert Ön limitálhatja a levonható összeg felső határát;
  • személyre szabott, mert Ön pénzforgalmának megfelelően kiválaszthatja a legkedvezőbb fizetési határidőt a hónap 1- 27. napja között;
  • praktikus, mert a bankszámla tulajdonosa megbízást adhat több közüzemi számla kifizetésére is (a villamos-energia felhasználója és számlatulajdonos lehet különböző személy, a megbízó akár gyermeke vagy más családtagja számlájának kifizetésével is megbízhatja a bankját).

Hogyan térhet át csoportos beszedési megbízásra?

Töltse ki a "Felhatalmazás csoportos beszedési megbízás teljesítésére" nyomtatványt, postázza címünkre (ELMŰ-ÉMÁSZ Energiaszolgáltató Zrt. – 1380 Budapest, Pf. 1341.), és mi továbbítjuk számlavezető bankjához. A nyomtatványt telefonos ügyfélszolgálatunkon is kérheti, ez esetben postázzuk Önnek, illetve személyesen, bármelyik ügyfélszolgálati irodánkban vagy bankjában is kitöltheti.

Felhívjuk figyelmét, hogy a nyomtatvány továbbítása, illetve a megbízás rögzítése a számlavezető bankjánál 1-2 hónapot is igénybe vehet, ezért kérjük, az addig érkező készpénzes átutalási számláit fizesse be.

Megbízást adhat közvetlenül bankjánál, akár személyesen, akár telefonon, vagy internetbankján keresztül az ELMŰ-ÉMÁSZ Energiaszolgáltató Zrt.-nél az A25366936T244 számjelű szolgáltatói azonosítója, illetve az Ön 10 számjegyű Vevő (Fizető) azonosítója megadásával.

Amennyiben Ön egyetemes szolgáltatásból versenypiacra szerződik át, és továbbra is csoportos beszedési megbízással szeretné számláit kiegyenlíteni, abban az esetben felhívjuk szíves figyelmét, hogy új csoportos beszedési megbízást kell adnia bankjának. Ennek oka, hogy a versenypiaci szerződés, mint egy új szerződés, új azonosítókkal kerül megkötésre. Versenypiacra lépéskor az Ön vevőkódja megváltozik, Társaságunk a régi vevőkódjára nem fog csoportos beszedési megbízást indítani.

3. Egyedi átutalás

Olyan kényelmes fizetési mód, amellyel Ön időt takarít meg, a számla kiegyenlítését a fizetési határidőig az Önnek legmegfelelőbb időben intézheti. Kérjük, utaláskor tüntesse fel a 10 számjegyű Vevő (fizető) azonosítóját!

A számla egyedi átutalással történő kiegyenlítése esetén kérjük, hogy a megjelölt fizetési határidő előtt minimum 1 munkanappal indítsa el a számla rendezését. Erre azért van szükség, hogy a kiegyenlítendő összeg a számlán feltüntetett fizetési határidőre biztosan megérkezzen Társaságunkhoz, ezzel elkerülve a késedelmi kamat felszámítását.

4. Számlafizetés OTP-s ATM-n keresztül

Az automatánál bármilyen típusú bank- és hitelkártyával fizethet, a tranzakcióhoz mindössze a számlán található vevőkódjára lesz szüksége. A tranzakció bankkártyával történő vásárlásnak számít, ezért – mint minden más vásárlás – ezt a tranzakciót is terheli a tranzakciós illeték. A szolgáltatást más tranzakciós díj terheli.

A számlakiegyenlítés érdekében csupán a következő néhány egyszerű lépést kell végrehajtania:

  • válassza ki a „Számla befizetés” menüpontot;
  • válassza ki szolgáltatóját;
  • adja meg tízjegyű Vevő (fizető) azonosítóját, mely számlája bal felső részén található;
  • adja meg a számlaösszeget, amely a számlája első oldalán a fizetendő összeg mellett kerül feltüntetésre;
  • a sikeres tranzakció visszaigazolásaként bizonylatot kap, amelyet kérjük, minden esetben őrizzen meg!

ATM fizetés esetén kérjük, hogy a megjelölt fizetési határidő előtt minimum 2 munkanappal indítsa el a számla rendezését. Erre azért van szükség, hogy a kiegyenlítendő összeg a számlán feltüntetett fizetési határidőre biztosan megérkezzen Társaságunkhoz, ezzel elkerülve a késedelmi kamat felszámítását.

5. Postai készpénz átutalás

A postai készpénz átutalási megbízást a szolgáltató bocsátja az ügyfelek részére a számlák megküldésével azonos időben. A felhasználó az ügyfélszolgálati irodán ezekhez külön kérésre is hozzájuthat. Ügyfeleink pótlólag is kérhetnek csekket a szolgáltatóval egyeztetett összegről kiállítva. A csekk pótlása díjmentes.

Kapcsolódó dokumentumok