Ugrás a tartalomra

Tájékoztatás

Tisztelt Felhasználó!

Az ELMŰ Hálózati Kft / ÉMÁSZ Hálózati Kft részére előírás, hogy időközönként méréseket végezzen az éjszakai/vezérelt áramot kapcsoló úgynevezett hangfrekvenciás vezérlő rendszerrel összefüggésben.  Ennek célja, hogy megbecsüljük, hogy milyen teljesítményt, terhelést jelentenek összességében a vezérelt mérővel rendelkező ügyfelek a hálózaton, illetve milyen hatással vannak fogyasztási szokásaik a hálózatra. Egy mérési sorozat utolsó elemeként most a 2018.12.07 – 2018.12.10 időszak során a vezérlés módosításával azt szeretnénk megnézni, hogy a vezérelt eszközök hogyan viselkednek, milyen terheléslefutást jelentenek hálózatunkra, amelyhez folyamatos üzemet fogunk biztosítani.
 
Ezen a hétvégén, péntek este a megszokott ütemben bekapcsolásra kerülnek az éjszakai/vezérelt árammal működő készülékek, de a kikapcsolás csak hétfő hajnalban fog megtörténni, már a normál vezérlés üteme szerint. Az éjszakai/vezérelt fogyasztóknál a hétvégén folyamatosan lesz a hálózati feszültség. Mivel az éjszakai/vezérelt készülékek esetén hőtárolós berendezésekről van szó, ez nem azt jelenti, hogy folyamatosan működni is fognak, mivel a szabályozó egységek (pl. bojler, kályha), ha elérték a beállított hőfokot, kikapcsolnak. Természetesen, ha nagyon hideg lesz, vagy ha folyamatosan felhasználják a készülékeket, előfordulhat, hogy többletfogyasztás jelentkezik, mert nemcsak éjszakai/vezérelt időben kapcsolhat be a készülék. 
Normál esetben ez a módosítás nem észrevehető, amennyiben a készüléke megfelelő hőfokra van beállítva.

Amennyiben nem működik az éjszakai/vezérelt berendezése, kérjük, jelezze ezt az ELMŰ Hálózati Kft ellátási területe esetén a +36 80/38-39-40 hibabejelentő telefonszámon, az ÉMÁSZ Hálózati Kft ellátási területe esetén a +36 80/42-43-44 hibabejelentő telefonszámon.
 

Gyakran Ismételt Kérdések

Miért világít/fűt/melegít a szokásostól eltérő időszakban is a bojlerem/kályhám?
Az éjszakai áram vezérlésével összhangban egy mérés sorozatot végez Társaságunk, melynek során, egész hétvégén (12.08 – 12.09) be van kapcsolva a vezérlés, ezért működik az éjszakai/vezérelt berendezése.

Veszélyes ez? Nem fog túlmelegedni a bojlerem/kályhám?
Minden ilyen készülék gyárilag rendelkezik hőkapcsolóval és egy biztonsági hőkioldóval, így többszörös biztonsággal vannak ellátva, ezért ebből adódón a készülék meghibásodása nem várható. 

Okoz ez nálam többletfogyasztást? Kell emiatt többet fizetnem?
Alapesetben nem, de természetesen amennyiben ön ezeken a készülékeken energiát fogyaszt ezen időszak alatt - mert folyamatosan használja a meleg vizet vagy vezérelt fűtést-, akkor keletkezhet fogyasztás is.

Meddig tart ez a változás?
2018.12.07 esti utolsó bekapcsolástól 2018.12.10 reggel 4 óráig, ahonnan már a normál ütem szerint történik a szolgáltatás.

Miért nincs nálam vezérelt áram? Miért hideg a bojlerem/kályhám? Miért nincsen meleg vizem / fűtésem?
Kérjük, hogy ellenőrizte-e a mérőnél lévő kismegszakítót. Amennyiben fel van kapcsolva, kérjük, ellenőrizze a készülékek bekapcsolt állapotát. Amennyiben a készüléken sem talál problémát, úgy vélhetőleg téves bekötéssel állunk szemben. Ilyen esetben kérjük, hívja az ELMŰ Hálózati Kft ellátási területe esetén a +36 80/38-39-40 hibabejelentő telefonszámon, az ÉMÁSZ Hálózati Kft ellátási területe esetén a +36 80/42-43-44 hibabejelentő telefonszámon, annak érdekében, hogy a fogyasztási helyen lévő hibát munkatársainak javíthassák.

Más hétvégén is várható ilyen?
Jelenleg nem tervezünk további ilyen jellegű méréseket az Ön hálózatán.