Online Ügyfélszolgálati GYIK
Kérdése van? Segít Önnek az új Online Ügyfélszolgálati GYIK!
Regisztráció általános menete:
• Online ügyfélszolgálatunk használatához regisztráció szükséges, melyet az energiaszolgaltato.hu címen lehet létrehozni, a Bejelentkezés menüpontban.
• A *-gal jelölt adatok megadása kötelező, a többi adat megadása ajánlott.
• A Bejelentkezés gomb után a bal alsó sarokban található Regisztráció gombot szükséges kiválasztani.
A regisztráció teljes menetét megtekintheti az ügyfeleinknek készített kisfilmben:
Regisztráció szerződéssel nem rendelkező ügyfél esetében:
Szerződéssel nem rendelkező ügyfél esetében személyként vagy cégként van lehetőség regisztrálni az Online Ügyfélszolgálat felületén. Személyként a személyes adatok megadását követően a regisztrációs adatokat kell megadni: felhasználónév, e-mail-cím, valamint a kért jelszó.
Cégként az üzleti adatok megadása után itt is a regisztrációs adatokat kell megadni.
Regisztráció szerződéssel rendelkező ügyfél esetében:
Az előző típusú regisztrációhoz képest az első lépésnél kötelezően meg kell adni a Vevő (fizető) azonosítót, valamint a felhasználási hely azonosítót, földgáz regisztráció esetén pedig a bizonylatszámot (számlasorszám) is.
Hol található az online ügyfélszolgálat, ahol regisztrálhatok/ahová regisztráltam?
A versenypiaci szolgáltatás online ügyfélszolgálatát ezen a linken érheti el: energiaszolgaltato.hu.
Villamos energia és földgáz szerződéssel is rendelkezem, a két szerződésem lehet egy regisztráció alatt?
Villamos energia és földgáz szerződés lehet egy regisztráció alatt. A főoldalon válassza az Profilom menüpontot, majd kattintson az Adatmódosítás menüpontra. A következő képernyőn klikkeljen a Regisztrált vevő (fizető) azonosítók fülre, majd az Új vevő (fizető) azonosító gombra. Adja meg a vevőazonosítót (kitöltendő kötelező mező). Pipálja a szükséges négyzete(ke)t, majd mentse el a módosítást.
Új szerződést kötöttem, és nem tudom a vevőkódomat. Mi a teendő?
Vevőkódját legegyszerűbben a számlalevélről tudja leolvasni. (10 számjegyből álló azonosító, mely a számla első oldalán található (lásd még: Ügyfélazonosítók áram / gáz). Ha még nem kapta meg első számláját, de szeretne online regisztrált ügyfelünk lenni, akkor kérjük, vegye fel a kapcsolatot telefonos ügyfélszolgálatunk munkatársával.
Amennyiben elfelejtette jelszavát, kérjük, keresse fel honlapunkat az energiaszolgaltato.hu elérhetőségen, és ott válassza a felső menüsor jobb oldalán található Bejelentkezés menüpontot, majd ezen belül kattintson az Elfelejtett jelszó gombra. A regisztrált felhasználónév és e-mail cím megadását követően a rendszer által generált új jelszót a regisztrált e-mail címre küldjük meg.
Nem emlékszem a regisztrált felhasználónevemre.
Ebben az esetben kérjük, vegye fel a kapcsolatot telefonos ügyfélszolgálatunk munkatársával.
Elfelejtettem a jelszavamat, de a regisztrált e-mail címem már megszűnt. Hogyan kapom meg a jelszóemlékeztetőt?
Ha jelszóemlékeztetőt szeretne kérni, de a regisztrált e-mail címe már megszűnt, vegye fel a kapcsolatot telefonos ügyfélszolgálatunkkal, ahol kollégáink rögzítik az Ön új e-mail címét, ahova megkapja majd a jelszóemlékeztetőt.
Hány napom van az aktiváló kód érvényesítésére a regisztrációhoz?
Az aktiváló kód kiküldését követően 3 napja van a regisztráció aktiválására, ezt követően regisztrációs kérelme automatikusan törlésre kerül.
Egy jelszót küldünk ki a megadott e-mail címre, amelyet kérünk, hogy változtasson meg. Ezen kívül a kért felhasználónév is beállításra kerül.
Zárolt jelszó mikor kerül feloldásra?
Online Ügyfélszolgálatunkon a zárolt jelszavak minden nap 00:00 órakor automatikusan feloldásra kerülnek. A feloldást követően az eddig használt jelszavával tud belépni Online Ügyfélszolgálatunkra.
E-számla nélkül is tudok mérőállást rögzíteni a felületen?
Igen, a mérőállás rögzítéséhez nincs szükség e-számlára, csak Online regisztrációra.
Ha nem sikerül rögzítenie az óraállást, kérjük, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal, és ott adja meg aktuális mérőállását.
Villamos energia mérőállás rögzítésének mi a pontos menete?
Online Ügyfélszolgálaton belül válassza ki a „Mérőállás” majd ez alatt a „Mérőállás bejelentés” menüpontot.
Hogyan tudok földgáz számláimhoz e-számlát regisztrálni?
E-számla szolgáltatás beállítását a honlapon egyelőre nincs lehetősége beállítani, azt Társaságunktól kérheti az energiaprofil[AT]elmu-emasz.hu e-mail címen vagy az alábbi telefonszámokon:
A normál tarifával hívható +36 1/238-3905-ös számon a 7-es gomb: Online regisztráció (ELMŰ-ÉMÁSZ Energiaszolgáltató Zrt. versenypiaci telefonos ügyfélszolgálata),
A normál tarifával hívható +36 1/238-3033-as számon a 7-es gomb: Online regisztráció (ELMŰ-ÉMÁSZ Energiakereskedő Kft. versenypiaci telefonos ügyfélszolgálata).
Kiemelt és Nagyvállalati valamint Kis-és Középvállalkozói ügyfeleink forduljanak bizalommal a versenypiaci szerződésen megjelölt egyedi számlázási kapcsolattartójukhoz.
Az Online regisztrációmhoz kötelező e-számlát is igényelnem?
Ha csak online regisztrációt szeretne, nem kötelező e-számlásnak is lennie, azonban e-számla igényéhez szükséges az online regisztráció.
Ha Ön pl. új ingatlant vásárolt, vagy egy, már meglévő felhasználási helyet szeretne az online regisztrációjához csatolni, lépjen be online ügyfélszolgálatunkra. A főoldalon válassza az Profilom menüpontot, majd kattintson az Adatmódosítás menüpontra.
Az online ügyfélszolgálatunkon kizárólag egy e-mail cím kezelésére van lehetőség, mely e-mail cím bármikor módosítható. Lépjen be online ügyfélszolgálatunkra (energiaszolgaltato.hu), és a főoldalon válassza a Profilom menüpontot, majd kattintson az Adatmódosításra.
Hogyan tudok e-számlát megjeleníteni?
Online regisztrációjába történő bejelentkezés után a felső menüsorból válassza az Elektronikus számla menüpontot, majd az Elektronikus számlák megtekintése opciót.
Online Ügyfélszolgálaton belül válassza ki a "Számlaügyek" majd ez alatt a „Részfogyasztás módosítása” menüpontot.
Földgáz esetében részfogyasztás módosításra a felületen nincs lehetőség. Kérjük, hogy ezt az igényét írásban jelezze ügyfélszolgálatunk felé.
Hogyan tudok számlázási címet módosítani?
Bejelentkezés után a Számlaügyek menüpontban a Számlázási cím módosítására kattintva tudja a számlázási címet módosítani. Földgáz esetében számlázási cím módosítására a felületen nincs lehetőség. Kérjük, hogy ezt az igényét írásban jelezze ügyfélszolgálatunk felé.
Hogyan tudom kiegyenlíteni a számláimat az online felületen keresztül?
Online Ügyfélszolgálaton belül válassza ki a "Számlaügyek" majd ez alatt a „Bankkártyás fizetés, csekk pótlás, aktuális egyenleg megjelenítés” menüpontot. A menüpontban megtekintheti az ön folyószámláján szereplő kiegyenlítésre váró tételeket, valamint kezdeményezheti azok bankkártyával, illetve átutalással történő kiegyenlítését. A táblázatban láthatja az elkészült villamosenergia-számlák összegét, könyvelési és esedékességi dátumát, valamint összegzésként a napi aktuális egyenleget. Bankkártyás fizetéshez, postai csekk kéréséhez kérjük, kattintson a sor végén található jelölőnégyzetbe, majd a táblázat alatt található ikonok valamelyikére. A kijelölést követően, majd az ”Elektronikus fizetési lehetőségek” gomb megnyomása után a kérjük, válasszon a lehetőségek közül: ”Bankkártyás fizetés”, vagy "Egyedi átutalás" melyek segítségével Ön az elektronikus és papír számláit is egyaránt kiegyenlítheti.
Bankkártyás fizetés: Önt az OTP oldalára irányítjuk, ahol a bankkártya adatok megadását követően elindíthatja a fizetési tranzakciót.
Egyedi utalás: Amennyiben az Egyedi utalás mellett dönt, a listából válassza ki bankját, majd a "Tovább a bankom oldalára" kattintva a kiválasztott bank bejelentkezési felületét jelenítjük meg. Az "Átutalási adatok küldése e-mailben" választásával, továbbítjuk regisztrált e-mail címére az átutaláshoz szükséges adatokat. Banki utalás: Banki átutalás esetén kérjük, hogy a Közlemény rovatban a 10 számjegyű vevő (fizető) azonosítóra, vagy a számla sorszámára szíveskedjen hivatkozni. A számlakiegyenlítési bankszámlaszám a számla 1. oldalán, a fejlécben lévő adatok között található.
Bankkártyával fizettem, az összeg levonásra is került, de még nem látom a vevőszámlámon a kiegyenlítést, mi a teendő?
Kérjük, várjon türelemmel. A bankkártyával történő fizetésnek – mint minden más formában történő befizetésnek – is van átfutási ideje. A fizetéstől számítva 1-2 napot igénybe vehet, hogy az összeg megjelenjen az Ön vevőszámláján.
A regisztrációmban a Profilom / Adatmódosítás menüpontban, a Regisztrált vevő (fizető) azonosító fülön láttam egy táblázatot. Mire szolgál a vevő (fizető) azonosító elnevezése oszlop?
Ez a mező segítségül szolgál Önnek, amennyiben több regisztrált vevőazonosítóval is rendelkezik. A vevőazonosító mellé, a Vevő (fizető) azonosító elnevezése oszlopba beírhatja pl. a felhasználási hely címét, ezzel megkönnyítve az ügyintézést.
Ha szükségessé válik egy vevő (fizető) azonosító törlése a regisztrációból, lépjen be online ügyfélszolgálatunkra. A főoldalon válassza a Profilom menüpontot, majd kattintson az Adatmódosításra.
Kijelölést követően kattintson a Törlés gombra.
Ha lemondtam az e-számlát, láthatom továbbra is az elkészült számláimat?
Amennyiben ön korábban lemondta e-számla szolgáltatásunkat, úgy az elektronikus számlázás időszakában készített számláit továbbra is megtekintheti az online felületen az „Elektronikus számla” , azon belül „Elektronikus számlák megtekintése” menüpont alatt.
Ha vevőazonosítót törölnék a regisztrációból, hogyan tudom a korábbi e-számláimat megtekinteni?
A regisztráció alól a vevő (fizető) azonosító törlésére kizárólag úgy van lehetőség, ha az e-számla szolgáltatás előzetesen lemondásra kerül. A törlés következtében az elektronikus formában kiállított számlák már nem lesznek megtekinthetőek.
Már nem aktuális vevőazonosító törlésére van lehetőség:
Lépjen be online ügyfélszolgálatunkra. A főoldalon válassza a Profilom menüpontot, majd kattintson az Adatmódosításra.
Kijelölést követően kattintson a Törlés gombra.