Ugrás a tartalomra

Fizetési módok

A gördülékeny számlarendezés érdekében Ügyfeleink számos elszámolási mód közül választhatnak:

1. Online bankkártyás fizetés*

Online bankkártyás fizetéssel Ön könnyedén és biztonságosan, néhány kattintással kiegyenlítheti számláit, vagy akár teljes számlaegyenlegét. Online bankkártyás fizetésre Elektronikus számlaszolgáltatásunk igénybevételével nyílik lehetősége. A két kényelmi szolgáltatás együttes használatával Ön könnyedén nyomon követheti befizetéseinek aktuális státuszát.

Számlái kiegyenlítését online bankkártyás fizetéssel a következő egyszerű lépéssekkel tudja megtenni:

  • Elektronikus számlaszolgáltatás igénylése online ügyfélszolgálati felületünkön. (Az elektronikus számla igénylésének előfeltétele az online ügyfélszolgálati felületen történő előzetes regisztráció elvégzése. Amennyiben Ön már rendelkezik érvényes regisztrációval, az E-számla igénylés menüponton tudja igényelni a szolgáltatást.)
  • Elektronikus számla érkezésekor az Ön által előzetesen megadott e-mail címen értesítjük Önt.
  • Az online ügyfélszolgálati felületen lehetősége van az aktuális, vagy az összes nyitott számla kiegyenlítésére.
  • A fizetni kívánt összeg kiválasztásával elindítja az online bankkártyás fizetést, melyhez online fizetésre alkalmas bankkártya típust tud használni. Ezt követően átkerül az OTP Bank biztonságos fizetést garantáló oldalára, ahol a bankkártyás fizetéshez szükséges kártyaadatokat megadja a felületen (kártyaszám, kártyán szereplő név, lejárat (hónap/év), CVC2 kód, amennyiben van ilyen a kártyáján). A kártyaadatok megadása után a „Fizetés” gombra kattintva elindíthatja a fizetési tranzakciót.
  • A fizetést követően az online ügyfélszolgálati felületen a tranzakció eredményéről minden esetben tájékoztatást adunk, illetve ezt a visszaigazolást e-mail útján is elküldjük Önnek.

Az online bankkártyás fizetések megbízhatóságát az SSL-protokoll garantálja, amely egy világszerte elfogadott titkosítási eljárás. Manapság egyre inkább jellemző, hogy bankkártyás fizetéskor átirányítják Önt a bank fizetőoldalára, és így Ön közvetlenül a bank által üzemeltetett – a nemzetközi kártyatársaságok szabályai és biztonsági előírásai szerint működő – oldalon adhatja meg kártyaadatait. Így a szolgáltató, illetve a kereskedő semmilyen formában sem nyerhet betekintést az Ön kártyaadataiba.

Kérjük, minden esetben győződjön meg róla, hogy valóban a bank biztonságos fizetést garantáló oldalára került-e, és amennyiben nem, ellenőrizze, hogy a tranzakciót lebonyolító más weboldal rendelkezik-e a szükséges biztonsági protokollal.

2. Csoportos beszedési megbízás

Olyan fizetési mód, amely biztonságot nyújt Önnek és több kényelemi funkcióval is szolgál:

  • időt takarít meg;
  • nem kell folyamatosan aggódnia a fizetési határidők miatt;
  • kiszámítható, mert folyószámláját csak a számla esedékességekor terheljük meg;
  • biztonságos, mert Ön ellenőrizheti a számlája összegét és lehetősége van az esetleges beszedés letiltására;
  • kontrollálható, mert Ön limitálhatja a levonható összeg felső határát;
  • személyre szabott, mert Ön pénzforgalmának megfelelően kiválaszthatja a legkedvezőbb fizetési határidőt a hónap 1- 27. napja között;
  • praktikus, mert a bankszámla tulajdonosa megbízást adhat több közüzemi számla kifizetésére is (a villamos-energia felhasználója és számlatulajdonos lehet különböző személy, a megbízó akár gyermeke vagy más családtagja számlájának kifizetésével is megbízhatja a bankját).

Hogyan térhet át csoportos beszedési megbízásra?

 Amennyiben Ön jelenleg versenypiacon vételezi a villamosenergiát, és szívesen fizetné számláját csoportos beszedési megbízással, amely során az Ön számlavezető bankja rendszeresen, minden hónapban megterheli az Ön bankszámláját az aktuális áramszámla összegével, az alábbi lehetősége vannak a váltásra.

Megbízást adhat közvetlenül bankjánál, akár személyesen, akár telefonon, vagy internetbankján keresztül az ELMŰ-ÉMÁSZ Energiaszolgáltató Zrt. az A25366936T244 valamint az ELMŰ-ÉMÁSZ Energiakereskedő Kft. A12928130T244 számjelű szolgáltatói azonosítója, illetve az Ön 10 számjegyű Vevő (Fizető) azonosítója megadásával.

Amennyiben Ön kiegészítői szolgáltatásainkat is igénybe veszi (Otthon Gyorsszerviz szolgáltatás, LED Energiatakarékossági Program), melyek díját csoportos beszedési megbízással szeretné kiegyenlíteni, abban az esetben felhívjuk szíves figyelmét, hogy új csoportos beszedési megbízást kell adnia bankjának. Ennek oka, hogy kiegészítő szolgáltatásunk új azonosítóval kerül nyilvántartásunkba, így Társaságunk az új Vevő (Fizető) azonosítójára fogja indítani a számla ellenértékének lehívását. 

3. Egyedi átutalás

Olyan kényelmes fizetési mód, amellyel Ön időt takarít meg, a számla kiegyenlítését a fizetési határidőig az Önnek legmegfelelőbb időben intézheti. Kérjük, utaláskor tüntesse fel a 10 számjegyű Vevő (fizető) azonosítóját!

A számla egyedi átutalással történő kiegyenlítése esetén kérjük, hogy a megjelölt fizetési határidő előtt minimum 1 munkanappal indítsa el a számla rendezését. Erre azért van szükség, hogy a kiegyenlítendő összeg a számlán feltüntetett fizetési határidőre biztosan megérkezzen Társaságunkhoz, ezzel elkerülve a késedelmi kamat felszámítását.

4. Postai készpénz átutalás

A postai készpénz átutalási megbízást a szolgáltató bocsátja az ügyfelek részére a számlák megküldésével azonos időben. A felhasználó az ügyfélszolgálati irodán ezekhez külön kérésre is hozzájuthat. Ügyfeleink pótlólag is kérhetnek csekket a szolgáltatóval egyeztetett összegről kiállítva. A csekk pótlása díjmentes.